هیئت نظامی اسرائیلی در واشنگتن جایگزینی آنروا را بررسی می‌کند

رسانه‌های عبری از برگزاری جلساتی توسط هیئت نظامی اسرائیلی در واشنگتن برای اعمال فشار جهت جایگزینی آنروا خبر دادند.

به گزارش ارز پرس، سازمان صدا و سیمای رژیم صهیونیستی گزارش داد یک هیئت نظامی این رژیم جلسات متعددی را در واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن طرف‌ها جهت جایگزینی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) برگزار کرد.

این درحالی است که «سیگرید کاگ»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در نشست شورای امنیت گفت: هیچ جایگزینی برای آنروا در مأموریت‌های بشردوستانه در نوار غزه وجود ندارد. لازم است به نقش محوری این سازمان در کمک رسانی به غزه اذعان شود. هیچ سازمانی نمی‌تواند جایگزین آنروا شود.

پیش از این، واشنگتن پست به نقل از مقامات صهیونیست گزارش داد: ایالات متحده تحقیقات مستقلی درباره ادعاهای اسرائیل در مورد آنروا را انجام نداده است. جدی بودن اتهامات اسرائیل در مورد آنروا، دولت جو بایدن را مجبور به اتخاذ اقداماتی کرد.

یک مقام آمریکایی تأکید کرد: «هدف ما از قطع حمایت از آنروا در حال حاضر این است که این آژانس را وادار به انجام تحقیقات جامع کنیم.»

کابینه رژیم صهیونیستی هفته گذشته تعدادی از کارمندان آنروا را به دست داشتن در عملیات هفتم اکتبر حماس به شهرک‌های واقع در غلاف غزه متهم کرد. به دنبال آن برخی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان و ژاپن حمایت‌های مالی خود از آنروا را به حالت تعلیق درآوردند.

آژانس آنروا عصر جمعه اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی اطلاعاتی دال بر دست داشتن تعدادی از کارمندان آن در حمله هفتم اکتبر به شهرک‌های غلاف غزه را ارائه کردند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا در بیانیه‌ای تصمیم تعدادی از کشورها برای تعلیق کمک‌های مالی خود به این آژانس را شوکه‌کننده خواند و از آنها خواست در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

لازارینی در این بیانیه تاکید کرد: چنین تصمیماتی فعالیت انسانی را که در حال حاضر در منطقه به ویژه غزه در دست انجام است، به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.