«پیش‌بینی مبتنی بر تأثیر» در مرکز پیش بینی هواشناسی تولید شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور گفت: در یک همکاری پژوهشی با مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات مخاطرات طبیعی سازمان ملل موسوم به «اپدیم»، «پیش‌بینی مبتنی بر تأثیر» در مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی تولید شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی مبتنی بر تأثیر یک رویکرد نوین در خدمات آب و هوایی است که همزمان با پیش بینی مخاطرات جوی، اثر آن مخاطره یا پدیده بر جامعه و زیرساخت‌های آن را نیز برآورد می‌کند.

وی افزود: مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در یک تعامل سازنده با مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات مخاطرات طبیعی سازمان ملل متحد، «پیش بینی مبتنی بر تأثیر» برای مخاطره گردوخاک را تولید کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات آب و هوایی سازمان هواشناسی کشور افزود: این محصول بر اساس میزان آسیب پذیری گردوخاک در حوزه کشاورزی، هوانوردی، شهرنشینی و… تولید شده است.

ضیائیان ادامه داد: محدوده خدمات این محصول محدود به ایران محدود نمی‌شود بلکه یک محصول منطقه‌ای است که آسیا و اقیانوسیه را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی است ولی قابلیت اجرایی شدن سریع را دارد.

این مسؤول گفت: مشکل اجرایی شدن این پروژه در مرکز پیش بینی نیست چراکه این محصول نیازمند اطلاعات پایه‌ای است که در باره آسیب پذیری استخراج شده است و ما اکنون اطلاعات محدودی داریم که نمی‌تواند اطلاعات را کاربردی نشان دهد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: امید است تا با کمک سازمان مدیریت بحران، اطلاعات آسیب پذیری این سامانه افزایش یابد تا بتوانیم محصولات کاربردی را به سرعت تولید کنیم.

وی افزود: این پروژه در سازمان هواشناسی کشور تولید شده اما هنوز به عنوان یک محصول به سبد خدمات سازمان اضافه نشده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.