واکنشی که به مذاق سیاستمداران آمریکایی خوش نیامد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از دولت بایدن به دلیل واکنش دیرهنگام به حمله به یک پایگاه آمریکایی در اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، انتقاد کرد.

به گزارش ارز پرس، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: متأسفانه دولت یک هفته منتظر ماند و ماهیت پاسخ ما را به جهان از جمله ایران ارسال کرد.

وی افزود: « اظهارات علنی عمومی و سیگنال‌دهی بیش از حد، توانایی ما را برای پایان دادن قاطع به رگبار حملاتی که نیروهایمان در چند ماه گذشته تحمل کرده‌اند، تضعیف می‌کند.»

ارتش آمریکا جمعه شب اعلام کرد که دولت بایدن دور اولیه حملات هوایی را به تلافی حمله به پایگاه این کشور در اردن انجام داده است و از «بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق» در چندین سایت در عراق و سوریه استفاده کرده است.

جمهوری خواهان نیز به شدت به این حملات انتقاد کردند، حملاتی که پنج روز پس از آن صورت گرفت که بایدن برای اولین بار به حمله پهپادی انتحاری در پایگاه نظامی در اردن موسوم به «برج ۲۲» پاسخ داد. سناتور دن سالیوان در رسانه‌های اجتماعی نوشت که واکنش دولت به حملات اخیر در غرب آسیا «تا حد خطرناکی فاجعه بار بوده است.»

سناتور تام کاتن نیز به فاکس نیوز گفت که حملات احتمالاً یک «موفقیت تاکتیکی» خواهد بود، اما او در مورد اینکه آیا آنها به «موفقیت استراتژیک» دست خواهند یافت یا خیر، تردید کرد.

سناتور راجر ویکر نیز در بیانیه‌ای تکرار کرد که دولت «نزدیک به یک هفته احمقانه، تلگرافی از مقاصد آمریکا به دشمنانمان فرستاد و به آنها زمان داد تا جابجا و مخفی شوند.»

این حملات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی مدعی شدند که آب و هوا یکی از عوامل در عقب انداختن زمان حملات بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.