هشدار مجدد لاپید نسبت به اظهارات بن گویر

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی مجددا از وزیر امنیت داخلی این رژیم به دلیل اظهارات اخیرش درباره آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ارز پرس، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست گفت: ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و رئیس حزب قدرت یهود چهره اسرائیلی و دولتی است که مردم در جهان او را می‌بینند و این فقط شرم آور نیست بلکه حتی خطرناک است.

انتقادات لاپید در واکنش به مصاحبه اخیر بن گویر با روزنامه وال استریت ژورنال است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به جای اینکه حمایت کامل از ما به عمل آورد کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه می‌دهد و این سوخت و کمک‌ها به دست حماس می‌رسد. اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا بود رفتار آمریکا کاملا فرق می‌کرد. به نظر من دولت بایدن در تلاش‌های نظامی اسرائیل کارشکنی می‌کند.

لاپید درباره اینکه آیا اظهارات بن گویر به سیاست رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند در حالی که وی عضو کابینه جنگ نیست و تماس‌های مهمی با مسؤولان آمریکایی ندارد؟، گفت: متاسفانه اظهارات شرم‌آوری که بن گویر در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت کمی تأثیر گذاشت. من معتقدم که مردم وی را جدی می‌گیرند چرا که تاثیرش بر دولت و اینکه نماینده یک قدرت سیاسی بزرگ است را می‌دانند.

لاپید هشدار داد: ما در آستانه ماه رمضان هستیم و اظهارات بن گویر منجر به یک فاجعه دیگر خواهد شد. ماه رمضان دوره افزایش تنش امنیتی تلقی می‌شود. وظیفه من است که به دولت هشدار بدهم که آمادگی و طرحی هدفمند را برای مقابله با تنش‌ها در ماه رمضان در سایه اوضاع متشنج کنونی نداریم. مذاکرات کافی نیز در سطح عملیاتی و دیپلماتیک وجود ندارد. ما در مسیر یک فاجعه دیگر هستیم.

وی گفت: بن گویر می‌خواهد تنش را در منطقه تشدید کند و این سیاستی نیست که اسرائیل به آن نیاز داشته باشد. ما از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می‌خواهیم قدرت و اختیارات را از وی بگیرد و تیم بزرگی را فورا برای آماده شدن برای اتفاقات آینده تشکیل دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.