منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار ارز پرس، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد.

برای راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه تدارک دیده شده است.

اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی از جمله مزیت‌های قابل توجه این منطقه ویژه اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد؛ برای راه اندازی این منطقه، ۴۲۰ هکتار زمین در مرز سرو و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه در جاده سرو تدارک دیده شده است

با راه اندازی این منطقه که با توجه به تاکید وزیر اقتصاد و دارایی باید تا دهه فجر سال آینده عملیات اجرایی آن به پایان برسد زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان می‌تواند فراهم شده و رونقی بی نظیر برای توسعه این منطقه و استان و حتی استان همجوار، آذربایجان شرقی ایجاد کند.

وزیر اقتصاد و دارایی، در این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو همزمان با ایام الله دهه فجر افزود: سازمان مسئول منطقه اقتصادی ارومیه سرو متعهد شده با ایجاد زیرساخت‌های منطقه اقتصادی مذکور، تا دهه فجر سال آینده، اتمام عملیات اجرایی را اعلام کند.

احسان ادامه داد: با همت دستگاه‌های متولی، یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب آذربایجان غربی در جوار مرز سرو و گمرک فرصت بی بدیلی برای شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد کرد تا با استفاده از مزیت گمرک، عملیات ترانزیت با ترکیه به سهولت انجام شود.

خاندوزی تصریح کرد: تدابیر سریع شروع عملیات اجرایی و بهره برداری از ایکس ری نیز اتخاذ شده است.

سرو در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد و هم مرز با استان حکاری و منطقه اسندره کشور ترکیه است.

آذربایجان غربی یک منطقه آزاد در ماکو و یک منطقه ویژه مصوب در سلماس نیز دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.