تاکید رئیس‌جمهور مصر بر نقش محوری آنروا

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر نقش محوری آنروا و لزوم اتخاذ اقدامات جدی برای حل مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ارز پرس، «احمد فهمی» سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز سه شنبه اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراه وی دیدار کرد.

بلینکن که در جریان سفرش به منطقه به قاهره رفته، در این دیدار گفت کشورش خواهان تداوم همکاری استراتژیک میان دو کشور است به گونه‌ای که در تلاش‌ها برای حفظ ثبات، صلح، امنیت و رشد و شکوفایی منطقه سهیم باشد.

در این دیدار تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه، آزادی اسرا و انتقال کمک‌های انسانی به غزه بررسی شد.

رئیس جمهور مصر هم در این دیدار بلینکن را در جریان تلاش‌های کشور خود درباره انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه قرار داد و بر نقش محوری آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در این زمینه تاکید کرد.

السیسی همچنین بر لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی ذیربط درباره جنگ غزه و برداشتن گام‌های جدی در جهت حل و فصل عادلانه و همه جانبه مسئله فلسطین تاکید کرد به‌گونه‌ای که ثبات پایدار در منطقه را تضمین کند.

بلینکن بر تمایل کشورش برای ادامه هماهنگی‌ها و تلاش‌های مشترک با مصر برای رسیدن به آرامش و حفظ منطقه از گسترش درگیری‌ها تاکید کرد و از تلاش مصر در حمایت از امنیت و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با السیسی تلاش‌ها را برای افزایش کمک انسانی به نوار غزه، آزادی همه اسرا، ثبات منطقه‌ای و توقف حملات جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ را بررسی کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.