اکثر صهیونیست‌ها معتقدند هدف اصلی باید بازگرداندن اسرا باشد

طبق نتایج یک نظرسنجی، اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند که هدف اصلی رژیم صهیونیستی به جای «نابودی حماس»، باید بازگشت امن اسرای صهیونیستی باشد.

به گزارش ارز پرس، نتایج نظرسنجی یک موسسه عبری‌زبان در تل‌آویو نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از ساکنین سرزمین‌های اشغالی معتقدند که بازگشت اسرای صهیونیستی مهم‌ترین هدف رژیم صهیونیستی است. علاوه بر این، ۳۶ درصد فقط می‌گویند که اولویت این رژیم باید «نابودی حماس» باشد. هم‌چنین ۱۳ درصد نمی‌دانند که اولویت رژیم صهیونیستی کدام باید باشد.

روزنامه واشنگتن‌تایمز می‌نویسد که این نظرسنجی که در اواخر ماه ژانویه از میان ۶۱۹ یهودی اسرائیلی و ۱۵۳ عرب‌های ساکن سرزمین اشغالی انجام شده، بیانگر فشاری است که علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه‌اش وارد می‌شود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از صهیونیست‌های اسرائیلی می‌گویند آزادی اسرا باید هدف اصلی باشد درحالیکه ۴۲ درصد می‌گویند که «حماس باید حذف شود». از میان عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، ۶۹ درصد بر آزادی اسرا معتقدند.

پیش از این روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به آنچه اطلاعات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، نوشت چندین تن از افرادی که پیش از این گمان می‌رفت در غزه اسیر باشند، اکنون تایید شده که در همان هفتم اکتبر کشته شده‌اند. مقامات رژیم صهیونیستی در این خصوص نتیجه‌گیری کرده‌اند از ۱۳۶ اسیری که انتظار می‌رفته در نوار غزه باشند، دست کم ۳۲ نفر کشته شده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در صبح روز هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.