۷ شهید در ادامه تشدید تنش‌های اشغالگران در جبهه جنوب لبنان

ارتش اشغالگر به تشدید تنش خود در جبهه جنوب لبنان ادامه می‌دهد، جایی که روزهای گذشته شاهد خشونت آمیزترین درگیری‌ها از زمان آغاز جنگ در مرز لبنان در ۸ اکتبر بوده‌است.

به گزارش ارز پرس، حزب‌الله لبنان صبح روز جمعه شهادت ۲ تن که در نتیجه بمباران اشغالگران در جنوب لبنان جان باختند و جنبش امل (به ریاست نبیه بری رئیس مجلس لبنان) نیز شهادت ۳ تن در پی حمله اشغالگران به خانه‌ای در شهرک قنیطره در جنوب لبنان را اعلام کردند.

براساس گزارش الجزیره، جنبش امل و حزب‌الله از شهادت ۵ تن از اعضای خود در درگیری با ارتش اشغالگر در جنوب لبنان خبر دادند.

«جنبش امل» گفت که اعضای این جنبش «در حین انجام وظیفه ملی و جهادی خود در دفاع از لبنان و جنوب به شهادت رسیدند». حزب‌الله نیز از شهادت ۲ تن از اعضای خود در رویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داد و بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که اعضای آن در راه قدس به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار العربی الجدید در این باره گزارش داد که همچنین نیمه شب، تیم‌های دفاع مدنی جسد ۲ شهید، یک مادر و دخترش را از زیر آوار ساختمانی که در نبطیه در جنوب لبنان مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته بود، بیرون آوردند.

خبرگزاری ملی رسمی لبنان گزارش داد پس از نیمه شب پنجشنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منازلی در ناقوره، جبل اللبونه، علما الشعب، طیر حرفا و یارین در بخش غربی جنوب لبنان حمله و خسارات شدیدی به اموال و محصولات زراعی وارد کردند.

این در حالی است که اشغالگران امروز جنگل‌های شهرک لبونه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

صبح پنجشنبه اشغالگران به شهرک‌های قنیطره، دیر سریان و اطراف وادی سلوکی حمله کردند و در عصر نیز حومه شهر عیتا الشعب را هدف گلوله باران مستقیم توپخانه قرار دادند.

پنجشنبه یکی از خشونت‌بارترین روزهای تشدید تنش از زمان آغاز جنگ در مرزها بود در حالی که حزب‌الله با ده‌ها موشک، کریات شمونه در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بمباران کرد.

در خصوص مواضع اشغالگران، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با ادامه جنگ در مرزهای لبنان، حزب‌الله لبنان را تهدید کرد و در رجزخوانی خود مدعی شد ارتش اشغالگر ممکن است بیروت را نیز بمباران کند.

گالانت در پایان تمرین آموزشی کمیته اقتصادی برای وضعیت اضطراری جهت آمادگی به منظور جنگ در شمال در اظهاراتی گفت: ما پس از یک روز سخت در شمال به اینجا رسیدیم، حزب‌الله کمی دست به تشدید تنش زده و ما تنها یک درجه از ۱۰ درجه تشدید تنش خود را انجام داده‌ایم. می‌توانیم به مواضعی در فاصله ۲۰ کیلومتری، بلکه در فاصله ۵۰ کیلومتری و همچنین بیروت و هر جای دیگر حمله کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.