درخواست رئیس سندیکای کارگران در اراضی اشغالی از نتانیاهو برای استعفا

رئیس سندیکای کارگران در اراضی اشغالی ضمن درخواست از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای استعفا، تهدید کرد که به اعتراضات علیه کابینه می‌پیوندد.

به گزارش ارز پرس، آرنون بار دیوید، رئیس سندیکای کارگران در اراضی اشغالی طی کنفرانسی در شهر بئر السبع گفت: این کابینه فاجعه‌ای را برای ما به وجود آورد. ما خواهان تعیین موعدی برای برگزاری انتخابات و انتخاب یک نخست وزیر جدید ظرف یک سال هستیم.

به نقل از الجزیره، وی گفت که با نتانیاهو و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای اصلاح بودجه و سازگار کردن آن با وضعیت جنگ و بستن برخی دفاتر غیر ضروری دولتی صحبت کرد اما آنها به پیشنهاد وی توجهی نکردند.

وی گفت: اگر نتانیاهو همچنان برای ماندن در قدرت تلاش کند سندیکای کارگران اسرائیل که می‌تواند بخش بزرگی از اقتصاد را تعطیل کند احتمالا به اعتراضات علیه کابینه می‌پیوندد.

از سوی دیگر خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در غزه از رئیس سندیکای کارگران خواستند اعتصاب فراگیری را برای فلج کردن اقتصاد تا زمان رسیدن به توافق تبادل اسرا با حماس برگزار کند.

خانواده‌های اسرای بازداشت شده در غزه طی تجمع در مقابل وزارت جنگ در تل آویو تأکید کردند نتانیاهو صدایشان را نمی‌شنود و تنها به منافع سیاسی خود توجه می‌کند.

یکی از اعضای این خانواده‌ها گفت: ما خانواده‌های اسرا به خاطر اسرائیل به دادگاه لاهه رفتیم اما تو نتانیاهو نماینده‌ای را برای برگزاری مذاکرات به قاهره نمی‌فرستی.

این خانواده‌ها تأکید کردند که نتانیاهو اسرا را رها کرده است.

آن‌ها از نتانیاهو خواستند فورا توافقی را با حماس برای آزادی اسرا امضا کند.

پنجشنبه خانواده‌های اسرا اعلام کردند که تحرکات خود را برای فشار بر کابینه نتانیاهو برای آزادی فرزندانشان تشدید خواهند کرد.

چهارشنبه رسانه‌های عبری گزارش دادند نتانیاهو به هیئت صهیونیستی که قرار بود پنجشنبه برای مذاکرات به قاهره برود دستور داد که به آنجا نرود.

شنبه هزاران صهیونیست در چندین شهر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام و آزادی اسرا در غزه شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی تعدادی از معترضان را در مقابل منزل نتانیاهو در قیساریه بازداشت کرد.

هزاران صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ در تل آویو را بستند و از نخست وزیر خواستند معامله تبادل اسرا را با حماس امضا کند.

پلیس رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت ادامه بستن خیابان‌ها از زور استفاده کرده و معترضان در تل‌آویو را بازداشت می‌کند.

این درحالی است که روز شنبه، بنیامین نتانیاهو، ایده برگزاری انتخابات زودهنگام همزمان با تجمع هزاران صهیونیست در تل‌آویو و قدس اشغالی در تظاهرات ضد دولتی را رد کرد.

نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی در مورد درخواست‌های حزب حاکم لیکود مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام بلافاصله پس از پایان جنگ غزه گفت: «آخرین چیزی که اکنون به آن نیاز داریم، انتخابات و پرداختن به انتخابات است، زیرا این کار بلافاصله ما را از هم جدا خواهد کرد. ما اکنون به وحدت نیاز داریم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.