رهبر انصارالله یمن: آمریکا شریک اساسی دشمن صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم فلسطین است

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن گفت: ملت مظلوم فلسطین در غزه برای بیستمین هفته به خاطر تجاوز صهیونیست‌ها گرفتار بدترین مصیبت‌ها هستند. اشغالگران اسرائیل انواع نسل کشی را در غزه انجام دادند، از جمله کشتار و گرسنگی.

به گزارش ارز پرس، الحوثی گفت: این تجاوزگری به غزه از ابتدا با رفتارهای جنایتکارانه دشمن صهیونیستی و کشتار گروهی همراه بود. در روز اول تجاوز اسرائیلی به غزه، آمریکا، انگلیس و اکثر کشورهای بزرگ اروپایی، انواع حمایت را از دشمن صهیونیستی به عمل آوردند.

وی افزود: به رغم امکانات نظامی عظیم دشمن صهیونیستی، آمریکا و غرب باز هم انواع سلاح، پول و دانش را به این رژیم تقدیم کردند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: حمایت مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین کجاست؟ ملت فلسطین شایسته حمایت و یاری است. اکثر کشورها و حکومت‌ها فقط تماشاچی هستند و برخی از آنها حتی با دشمن همدست شده و از دشمن صهیونیستی به طور پنهانی حمایت می‌کنند.  شورای امنیت فقط در جهت منافع برخی کشورها به ویژه آمریکا حرکت می‌کند. ابعاد وخیم تراژدی انسانی در غزه، بار مسئولیت اعراب و مسلمانان را برای اقدام جدی افزایش می‌دهد.

وی افزود: خواری برخی از رژیمها و سکوت آنها باعث جرات یافتن دشمن صهیونیستی برای ادامه جنایات و تشدید محاصره غزه شده است. آمریکا مصمم است که نسل کشی در غزه را با سلاح هایی که تهیه می کند و قحطی که برای آن پوشش می دهد، ادامه دهد. آمریکا بزرگترین پوشش را برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین در غزه فراهم می کند تا زمانی که به سطحی رسواکننده و شرم آور برای کشورها و نهادهای غربی برسد. 

الحوثی تاکید کرد: آمریکا برای سومین بار در شورای امنیت از وتو استفاده کرد تا مانع تصویب قطعنامه توقف کشتار مردم فلسطین در غزه شود و به دشمن صهیونیستی خدمت کند. این کشور به ادامه قتل عام اهالی غزه اصرار می ورزد و از گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین در غزه حمایت می کند. آمریکا شریک اساسی دشمن صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم فلسطین است و نقش حمایت از جنایات صهیونیستی را از انگلستان به ارث برده است. واشنگتن مانع ایفای نقش شورای امنیت و سازمان ملل متحد برای حمایت از ملت‌های مستضعف می شود. تعلیق فعالیت های برنامه جهانی غذا با توجه به سطح بسیار دردناک رنج و گرسنگی در غزه ماهیت نقش آن را آشکار می‌کند. 

او گفت: کشورهای ثروتمند عربی صدها میلیارد دلار را صرف مسائل پیش پا افتاده و دامن زدن به نزاع می کنند و غذای کمی در اختیار مردم فلسطین قرار نمی دهند.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.