برف‌روبی 15800 کیلومتر-باند در محورهای برف‌گیر

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، غلامعباس بهرامی‌نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری سازمان راهداری از آماده باش عوامل راهداری در جاده‌های بین‌شهری و گردنه‌های برفگیر خبر داد و اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون 4300 نفر-روز عوامل راهداری در آماده‌باش کامل و مشغول بازگشایی محورهای برفگیر کشور هستند.

وی ادامه داد: با وجود بارش برف و باران در روزهای 5 و 6 اسفندماه در 17 استان کشور، با تلاش عوامل راهداری تمام محورهای اصلی و شریانی کشور باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی افزود: 3500دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در 478 پایگاه راهداری و 248 گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند.

بهرامی‌نیا با اشاره به برفروبی بیش از 15 هزار و 800 کیلومتر-باند در محورهای برف‌گیر گفت: برای برفروبی این محورها بالغ بر 15 هزار تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) صرف شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان تعداد محورهای شریانی درگیر بارش را 1450 محور اعلام کرد. به‌دنبال بارش‌ها، 48 خودرو گرفتار در برف با کمک راهداران رهاسازی و به 120 نفر از مسافرانی در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان اضطراری داده شد.در این شرایط لازم است رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت الزام به سفر حتما با آمادگی کامل و همراه داشتن تجهیزات زمستانی اقدام به سفر کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

15800 کیلومتر محورهای

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.