نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار وارد مدار شد/ افزایش پایداری شبکه برق شمال‌شرق کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، محمد‌رمضانی، معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اظهار داشت: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان‌رضوی، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار با برخورداری از دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه با حجم سرمایه‌‎گذاری 70 میلیون یورو احداث شده است، ادامه داد: در مدت زمان ساخت این پروژه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند.

رمضانی راندمان نهایی این نیروگاه را حدود 55 درصد عنوان کرد و افزود: شهرستان سبزوار از جمله مناطق کمتر توسعه یافته شمال‌شرق کشور است که ایجاد زیرساخت‌های توسعه در آن الزامی است؛ بدین منظور پروژه ساخت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی‌ از جمله طرح‌های بزرگ و زیربنایی در حال انجام شهرستان بوده است.

همچنین، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، از سنکرون موفقیت آمیز نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت 183مگاوات خبر داد و با اشاره به اینکه این نیروگاه هم اکنون به شبکه سراسری برق پیوسته است گفت: در راستای توسعه تولید برق در شمال‌شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان‌رضوی، احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی 546 مگاواتی سبزوار با برخورداری از دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 180 مگاواتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اشتغالزایی این پروژه اظهار داشت: در مدت ساخت این پروژه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

وی همچنین یادآور شد: تلاش ها برای اتمام ساخت واحد دوم گازی این نیروگاه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.