فیدان: تمرکز اجلاس دیپلماسی آنتالیا بر روی حل تهدیدهای صلح جهانی است

وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد، اجلاس دیپلماسی آنتالیا بر روی راه حل هایی برای بحران‌هایی چون قتل عامل غزه تمرکز دارد که تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی هستند.

به گزارش ارز پرس، سومین دوره اجلاس دیپلماسی آنتالیا به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و به میزبانی وزارت امور خارجه این کشور با موضوع اصلی «ارتقای دیپلماسی در بحبوحه بحران» از امروز آغاز شد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: در طول انجمن‌ها و بحث‌های فردی که به عنوان بخشی از این رویداد برگزار می‌شود، روش‌هایی را برای رسیدگی به بحران‌هایی که تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی هستند، با تمرکز ویژه بر کشتار جاری در غزه ارزیابی خواهیم کرد.

وی در ادامه نوشت: ما همراه با شرکت کنندگان از سراسر جهان، در مورد چگونگی کمک به آینده‌ای عادلانه‌تر، صلح آمیزتر و مرفه‌تر با استفاده از تمام ابزارهای دیپلماسی بحث خواهیم کرد.

فیدان افزود: این اجلاس فرصتی برای بررسی موضوعات مختلف از میانجی گری گرفته تا مهاجرت، فناوری‌های نوظهور تا امنیت غذایی و تروریسم تا توسعه پایدار را ارائه می‌دهد.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: طیف گسترده‌ای از شرکت کنندگان، از دیپلمات‌ها و سیاستمداران گرفته تا دانشجویان، دانشگاهیان، سازمان‌های جامعه مدنی و جامعه تجاری در این اجلاس گرد هم می‌آیند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.