رئیس اطلاعات سنای آمریکا: «نابودی حماس» یک هدف واقع‌بینانه نیست

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت، هدف رژیم صهیونیستی برای از بین بردن کل نیروهای حماس «یک هدف واقع‌بینانه» نیست.

به گزارش ارز پرس، مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا یکشنبه در برنامه «رو در رو با ملت» شبکه سی‌بی‌اس گفت پس از برگزاری نشست‌هایی با مقامات اسرائیلی درباره جنگ غزه و با وجود ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر پایان یافتن این جنگ در سال ۲۰۲۴، تردید دارد که پایان درگیری نزدیک باشد.

وارنر گفت: «با مقامات اسرائیل دیدار داشتم و در جامعه نظامی در جامعه اطلاعاتی آن، این ایده که می‌خواهید هر مبارز حماس را از بین ببرید، گمان نمی‌کنم یک هدف واقعی باشد.»

این سناتور آمریکایی گفت کابینه راست افراطی نتانیاهو مجبور است قبل از نابودی شبکه تونل‌های ۳۰۰ مایلی مقاومت حماس، «امنیت ساکنان خود را در اولویت قرار دهد.»

به گزارش وب‌سایت نیویورک‌پست، مارک وارنر با ارائه آمار و ارقامی که در تضاد با برآوردهای بسیار بزرگ‌تر رژیم صهیونیستی است، گفت: «با گذشت ۱۴۰ روز، آنها اساسا فقط حدود ۳۵ درصد از مبارزان حماس را بیرون آورده‌اند و به معنای واقعی کلمه تنها به کمتر از یک‌سوم شبکه تونل‌ها نفوذ کرده‌اند.»

ماه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که از زمان آغاز جنگ، حدود ۱۲۰۰۰ عضو حماس را کشته است که نزدیک به نیمی از اعضای تخمین زده شده آن است. نتانیاهو همچنین مدعی شد که ۱۸ گردان از ۲۴ گردان حماس منهدم شده‌اند و چهار یگان از ۶ واحد باقی مانده در رفح مستقر هستند. رفح اکنون پرجمعیت‌ترین شهر غزه است که بیش از ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

در همین حال سناتور مارکو روبیو هم سخنان مارک وارنر را تایید کرد و گفت گرچه رژیم صهیونیستی ممکن است بتواند حماس را تا حدی شکست دهد که هرگز نتواند حمله‌ای مشابه هفتم اکتبر را تکرار کند، بسیار محتمل است که گروه دیگری روی کار آید و جایگزین آن شود.

روبیو گفت: «این بدان معنا نیست که حزب‌الله وارد عمل نمی‌شود و در نتیجه قدرت را در دست نمی‌گیرد، این بدان معنا نیست که شاخه جدیدی از حماس آن را دوباره ایجاد نخواهد کرد... این یک چالش مداوم است.»

مارک وارنر همچنین گفت با آغاز ماه رمضان، ایالات متحده باید بر اقدامات خود در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوایی و پروژه ساخت بندر جدید تأکید کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.