تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال همانند چند سال گذشته پیک نوروزی ندارند. وزارت آموزش و پرورش از اواخر دهه 90 تصمیم به حذف پیک نوروزی دانش‌آموزان گرفت و این روند در نوروز 1403 تکرار می‌شود

بر این اساس، پیک نوروزی به صورت متمرکز از سوی ادارات کل آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی‌گیرد‌

با این حال برخی خانواده‌ها میگویند، معلمان پایه اول دبستان، تکالیف بسیاری را برای نوروز به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند که شامل نوشتن و تمرین ریاضی و علوم است یعنی در حالیکه پیک نوروزی وجود ندارد اما تکلیف سنتی همچنان حذف نشده است‌.

به گفته حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سال‌‌هاست پیک نوروزی که توسط وزارت آموزش و پرورش یا استان‌ها به طور متمرکز در اختیار مدارس قرار داده می‌شد، برداشته شده است.

وی افزود: تکالیف دیگری جای پیک نوروزی را گرفته و امسال تصمیم بر این است تکالیف مهارت محور و کارکردی جای تکالیف مرسوم نوشتاری را که به شکل رونویسی و گاهی تکالیف سنگین به بعضی دانش آموزان داده می‌شود، بگیرد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند بطور مثال دانش‌آموزان از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند، عکس تهیه کنند.

همچنین دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است. داستان خوانی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر و... از دیگر تکالیف 

به گفته طریفی حسینی، دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت و تفریحاتی که در طبیعت انجام می‌دهند را به عنوان تکلیف عید ارسال کنند.

در حالی که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته است که از معلمان خواسته‌ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های سنگینی به دانش آموزان ندهند اما همچنان رویکرد سنتی بر فعالیت برخی معلمان حاکم است و تکالیف سنگین و سنتی توسط آنها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.