سکوهای 7هزار تنی پاسخگوی نیاز طرح فشارافزایی پارس جنوبی است؟

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، اظهار داشت: در پروژه فشارافزایی پارس جنوبی در طراحی‌هایی که صورت گرفته، وزن سکوهایی که قرار است استفاده شود در حدود 7 هزار تن است.

وی افزود: سکوهای 7 هزار تنی قابلیت پاسخگویی به نیاز طرح فشارافزایی پارس جنوبی را دارد و این مسئله بر اساس مطالعاتی که در طی دو سال اخیر صورت گرفته، به اثبات رسیده است.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: درواقع هر سکو می‌تواند یک میلیارد فوت مکعب گاز را فشارافزایی کند.

به‌گزارش ارز پرس، بیستم اسفند‌ماه سال 1402، قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و 4 شرکت ایرانی اویک، پتروپارس، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مپنا به امضا رسید . 

پیش بینی شده با اجرای طرح مذکور با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری، میزان افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به ترتیب به میزان 90 تریلیون فوت مکعب (TCF) و 2 میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود 900 میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت.

یکی از ابهامات این طرح، استفاده از سکوهای 7 هزار تنی به جای سکوهای 20هزار تنی بوده که پیش از این در طرح فشارافزایی پارس جنوبی مطرح بود که به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سکوهای 7 هزار تنی پاسخگوی نیاز فشارافزایی پارس جنوبی هست و به‌نظر می‌رسد شرکت ملی نفت ایران به منظور استفاده از توان داخلی در این ابرپروژه ملی، وزن سکوها را کاهش و تعداد آنها را افزایش داده است.

در این طرح مقرر شده 28 سکوی جدید ساخته و نصب شود که نیمی از این سکوها برای نصب توربوکمپرسورهای فشارافزا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.