واشنگتن‌پست: گروه‌های امدادی در غزه درباره خطر جان کارگران هشدار داده بودند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد ماه‌ها بود که گروه‌های امدادی در غزه هشدار می‌دادند سیستمی که رژیم صهیونیستی در قبال تحویل کمک‌ها به غزه در پیش گرفته، مخرب است و جان امدادگران را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ارز پرس، منابع رسانه‌ای هفته گذشته از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: «طی ۶ ماه گذشته، سازمان‌های بشردوستانه از جمله پزشکان بدون مرز و آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) دست‌کم ۹ گزارش از کاروان‌ها یا ساختمان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، منتشر کرده‌اند و این درحالیست که مسیرها و هماهنگی‌های مربوطه آنها پیشتر با مقامات اسرائیلی به اشتراک گذاشته شده بود.»

هم‌چنین سازمان «نتایج بشردوستانه» یا همان (Humanitarian Outcomes) که مرگ‌ومیر کارگران امدادی را ثبت می‌کند، اعلام کرده است که حدود ۲۰۰ کارگر امدادی فلسطینی کشته شده‌اند.

«جیاران دانلی» معاون ارشد کمیته نجات بین‌المللی که در غزه فعالیت می‌کند، گفت: «آنچه که بسیار واضح بوده این است که روند درگیری‌زدایی یک داستان خیالی است. این هیچ تضمینی برای ایمنی نمی‌دهد.»

طی مصاحبه‌های اخیر با مقامات ایالات متحده، سازمان ملل و هم‌چنین فرماندهان سابق صهیونیستی و کارمندان آژانس امداد، تصویری از یک سیستم «خطرناک، غیرشفاف و ناکارآمد» برای هماهنگی ارسال کمک‌ها ترسیم شده است؛ کمک‌هایی که ظاهرا وجود دارند اما هرگز کارساز نبوده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

«جامی مک‌گلدریک» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل برای فلسطین گفت: «ما ماه‌ها است که خواستار تماس مستقیم با ارتش اسرائیل و تجهیزات ارتباطی بوده‌ایم، و تنها از زمان حادثه روز دوشنبه شاهد اندک تحولاتی مثبت در این زمینه هستیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.