مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات عید سعید فطر باشید

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سرهنگ رامین پاشایی  معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی و تجربیات ادوار گذشته ؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور ، به دلیل محدودیت های دسترسی هموطنان به خدمات قضائی، انتظامی و بانکداری اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد : برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ عیدانه عید فطر، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنها است.

وی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان های بومی، غیر بومی، گروه ها و کانال ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان و حتی ارسال این پیامک ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

این مقام سایبری در ادامه از هموطنان خواست : در صورت مواجه با اینگونه پیامک های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می توانند بلافاصله با شماره تلفن 096380 مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

این مقام مسئول خبر داد: در صورت نیاز شیفت های قضائی دادگاه ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارایه خدمات ُبه افراد خواهان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.