تدوین قطعنامه‌ای برای ارتقای تاب‌آوری کلانشهرها در زلزله

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امروز با حضور محققان، مهندسان و مقامات دولتی از سراسر جهان در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد. این رویداد سه روزه به بررسی راهکارهای کاهش تلفات و افزایش تاب‌آوری در برابر زلزله‌های بزرگ، به خصوص در کلانشهرها، می‌پردازد.

دکتر محمدحسن بازیار؛ رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به تمرکز کنفرانس زلزله‌شناسی بر حل معضل کلانشهرها در برابر زلزله‌های بزرگ گفت: هدف اصلی این کنفرانس، تبادل دانش و تجربیات بین متخصصان داخلی و خارجی برای یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای کاهش لرزه‌خیزی و افزایش تاب‌آوری در برابر زلزله است.

وی گفت: در این کنفرانس، 458 مقاله از محققان ایرانی و خارجی ارائه می‌شود که طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با زلزله‌شناسی، مهندسی زلزله و مدیریت بحران را پوشش می‌دهد. سخنرانان برجسته بین‌المللی نیز از کشورهای آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و هند در این کنفرانس حضور دارند.

بازیار با اشاره به یکی از محورهای اصلی این کنفرانس در زمینه بررسی راهکارهای کاهش تلفات در زلزله گفت: در طول این کنفرانس، 16 کارگاه تخصصی برگزار می‌شود که به بررسی موضوعاتی مانند ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های مقاوم در برابر زلزله می‌پردازد. هدف ما از این کارگاه‌ها، تدوین قطعنامه‌ای در پایان کنفرانس است که به عنوان راهنمایی برای مسئولان و سیاست‌گذاران در زمینه ارتقای تاب‌آوری و مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن عمل کند.

وی تأکید کرد: نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله فرصتی ارزشمند برای متخصصان ایرانی و خارجی است تا در مورد آخرین یافته‌های علمی در زمینه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تبادل نظر کنند و با یکدیگر همکاری کنند تا راهکارهای مؤثری برای کاهش خطرات زلزله در کلانشهرها ارائه دهند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.