مدیران بومگردی‌ها از لباس محلی استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، یاور عبیری با بیان اینکه روز جهانی تنوع فرهنگی، روزی برای معرفی اقوام مختلف ایرانی است، گفت: بوم گردی‌ها بیانگر و مروج هویت ایرانی هستند و باید از پوشش، کلام و عملکرد خود این اقدام را آغاز کنند.

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور با بیان اینکه قومیت و اصالت هر محلی را با پوشیدن لباس‌های بومی و محلی می‌توانیم به تصویر بکشیم، اظهار کرد: اگر فرهنگ ایرانی با تنوع قومیت به غنای بالایی رسیده فرهنگی که برگرفته از آداب و رسوم، سنن، خوراک، پوشش، زبان و معماری است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز اقوام قرار داریم، گفت: باید تمرین کنیم که اصالت‌های خود را به تصویر بکشیم و به گردشگران نیز معرفی کنیم چرا که یکی از عوامل مؤثر در سفر آداب و رسوم و فرهنگ ما برای گردشگران است.

عبیری خاطرنشان کرد: برای روز ۳۱ اردیبهشت پیشنهاد دارم علاوه بر اینکه در تمام استان‌ها رویدادهای با محوریت بوم‌گردی به معرفی تنوع فرهنگی ایران خواهد پرداخت و از برترین‌های این حوزه تقدیر به عمل خواهد آمد، همه مردم ایران در این روز با پوشش محلی خود در اجتماع و محل کار خود نیز حضور یابند.

عبیری افزود: وزیر میراث‌فرهنگی نیز با حضور در بوم‌گردی‌ها، برگزاری جلساتی مانند شورای اداری در بوم‌گردی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و اقوام و دیگر اقدامات و تلاش مؤثری در راستای حمایت از بوم‌گردی‌ها داشته و این مهم، قابل تقدیر است.

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور خواست مسئولان نیز در گرامی‌داشت این روز با لباس محلی خود در محل کارشان حضور یابند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.