تشکیل سازمان ملی سنجش برای ارتقای کیفیت آموزش است

به گزارش خبرنگار‌ اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، عبدالرسول پور عباس در اولین نشست خبری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار کرد: تشکیل این سازمان از یک سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و پس از تدوین اساسنامه، در شورا به تصویب رسید.

وی افزود: در 40 سال اخیر گسترش کمی قابل قبولی را در آموزش عالی و آموزش و پرورش داشتیم و بیشتر گام‌های برداشته شده در حوزه کمی بود و اکنون تعداد دانشجویان از تعداد صندلی‌‌های دانشگاه‌ها کمتر است.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: اکنون باید در حوزه کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها گام برداریم، در سازمان سنجش ضرورت توسعه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای مدنظر است و برای تحقق آن نیاز به اقدامات فراسازمانی است و سازمان ملی سنجش از بازوهای اجرایی، فکری و کمک‌کننده به سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش خواهد بود.

پور عباس با اشاره به اینکه سازمان ملی سنجش به ارزشیابی داوطلبان و دریافت گواهی کفایت در حوزه علمی اقدام می‌کند، بیان کرد: مسئولیت طراحی و مدیریت تمام آزمون‌های کشور بر عهده این سازمان خواهد بود و تعامل گسترده با وزارتخانه‌ها خواهیم داشت و این به معنای کنار گذاشتن آموزش و پرورش نیست. در بخش دوم فعالیت‌ها هم کیفیت‌بخشی را دنبال می‌کنیم و ارزیابی درونی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت را راستی‌آزمایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ملی سنجش به عنوان یک ناظر بیرونی، گزارش‌های کیفی ارائه شده از سوی آموزش و پرورش به ویژه میزان تحقق سند تحول بنیادین را رصد خواهد کرد.

 

در حال تکمیل ...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.