جامعه دانشگاهی در اندوه از دست دادن «شهیدِجمهور»

به گزارش خبرنگار دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

به همین منظور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شماری از دانشگاه‌های کشور با انتشار پیام‌های تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور، اعلام کردند.

جامعه دانشگاهی با تأسی از رییس‌جمهور شهید، از راه خدمت به مردم بازنمی‌ایستد

وزارت علوم در پی حادثه ناگوار شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌ جمهور اسلامی ایران و هیات همراه در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد، در پیامی نوشت: در سالروز میلاد مسعود علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و یاران و همراهان صدیقش در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

با قلبی آکنده از سوز و آه و حسرت، این ضایعه تلخ را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولتمردان خدوم جمهوری اسلامی، هموطنان عزیز و به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور تسلیت می‌گوییم و برای این شهدای آسمانی از درگاه پرودگار متعال طلب رحمت و مغفرت داریم. جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رئیس جمهور فقید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهند کرد و در راه خدمت به مردم از مجاهدت باز نخواهند ایستاد.

استقامت سید محرومان در حل مشکلات مردم مثال زدنی بود

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با صدور پیامی، شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور را تسلیت گفت.در ابتدای متن پیام رئیس دانشگاه آزاد آمده است: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر‌ است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد‌.در این پیام آمده است: مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسؤولان و متولیان کشور بوده است.از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

آیت الله رئیسی در مسیر خدمت به مردم و حراست از میهن به شهادت نائل آمد

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان خدمتگزارش پیام تسلیت صادر کرد.

«شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و پرتلاش کشور عزیزمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان خدمتگزار ایشان در پی حادثه دلخراش سقوط بالگرد در مسیر سفر استانی به استان آذربایجان شرقی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم این شهیدان، آحاد ملت و دانشگاهیان گرامی تسلیت می‌گویم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسیر خدمت به مردم سرافراز ایران اسلامی و حراست از جان و مال و عرض میهن عزیزمان و آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت.

بی‌تردید دست توانای الهی و عزم ملت عزتمند ایران اسلامی مسئولانی جهادگر، متعهد، با عزم و اراده‌ای پولادین در مسیر خدمت به کشور بزرگ و مقتدر ایران اسلامی را جایگزین این شهیدان والاتبار خواهد نمود».

پیام تسلیت دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی نیز در پیامی اعلام کرد: حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رییس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، قلب ملت ایران را به درد آورد و سوگ نشاند. این غم جانکاه را به حضرت آیت الله خامنه‌ای، ملت شریف ایران و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم. خداوند جلیل القدر آن فقید سعید را در جوار رحمت واسعه خود با اولیای الهی محشور فرماید.

در حال تکمیل...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.