سنتکام: یمنی‌ها یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز (چهارشنبه) از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن خبر داد.

به گزارش ارز پرس، سنتکام در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) صبح سه‌شنبه پنج موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره جزئیات این حمله گزارش داد: یک کشتی باری یونانی در این حمله مورد اصابت سه موشک قرار گرفت اما به حرکتش ادامه داد.

سنتکام در ادامه اعلام کرد که گزارشی از هدف قرار گرفتن کشتی‌های آمریکایی و یا کشتی‌های ائتلاف دریایی آن دریافت نشده است.

سنتکام همچنین مدعی رهگیری پنج پهپاد یمنی بر فراز دریای سرخ شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) بعد از ظهر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن دریافت کرده‌ایم.

امبری درباره جزئیات این حادثه گزارش داد: یک کشتی تجاری در حدود ۵۴ مایل دریایی جنوب غربی الحدیده هدف سه موشک قرار گرفت.

طبق گزارش این شرکت، کشتی مذکور با صدور پیامی اعلام کرده است که به قسمت انبار بار آسیب وارد شده و نشت آب به داخل آن وجود دارد و درحال متمایل شدن به یک سمت و غرق شدن است.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سنتکام دریای دادند

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.