جنجال‌های پسر نتانیاهو و بازنشر ویدیوی سرباز صهیونیست معترض

پسر نتانیاهو ویدیویی را از یک نظامی صهیونیست که خواستار شورش علیه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شده بود، به اشتراک گذاشت تا بار دیگر به اوج گرفتن تنش‌های داخلی در اراضی اشغالی اشاره کند.

به گزارش ارز پرس، انتشار ویدیویی از یک سرباز اسرائیلی که در آن به شورش علیه «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود، بازتاب گسترده‌ای داشته و جنجال به پا کرد و حال «یائیر نتانیاهو» پسر ارشد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بازنشر آن در تلگرام بار دیگر به کانون توجهات بازگشت.

 یائیر نتانیاهو ماه فوریه بابت منتشر شدن تصویری از او در منزلش در میامی آمریکا، آن هم در شرایطی که سربازان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ فراخوانده می‌شوند، مورد انتقادهای فراوان قرار گرفت. طبق آخرین اطلاعات، او تا آوریل همچنان در میامی بود و در کنسولگری رژیم صهیونیستی کار می‌کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی، پسر نتانیاهو در تازه‌ترین پیام خود با بازنشر این ویدیوی جنجالی، نوشت: «با توجه به واکنش‌ها به ویدیوی سرباز ذخیره‌ای که در شبکه‌ها پخش می‌شود، بیایید این سوال را که شورش نظامی چیست بررسی کنیم؛ ارتشی که اعلام می‌کند در مواقع اختلاف فقط از کابینه و نخست‌وزیر اطاعت می‌کند، شورشی نیست. بلکه برعکس، ارتشی است که از قانون پیروی می‌کند.»

به گزارش روزنامه جروزالم پست، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به انتشار عمدی این ویدیو متهم کرده است. لاپید گفت: «ویدیوهایی که در اینترنت به فتنه تحریک می‌کند، خطرناک و فاجعه‌بار هستند. کابینه مسوول تحریک به شورش است و باید این جنون متوقف شود. این کابینه باید قبل از اینکه تمام چیزهای با ارزش و مقدس ما در اسرائیل را نابود کند، از زندگی ما محو شود.»

در این فیلم، صدای سربازی شنیده می‌شود که صورت خود را پوشانده و در داخل منزلی ویران شده در نوار غزه، در حالی که پشت سرش شعارهایی به عبری از گروه اسرائیلی «کاخ» دیده می‌شد، صحبت می‌کند. او در این ویدیو گفت: «من تنها به حرف‌های نخست‌وزیر گوش می‌دهم. نخست‌وزیر این ویدیو برای تو است. ما سربازان ذخیره هستیم و قصد نداریم کلیدها را به هر طرف فلسطینی تحویل دهیم.»

سرباز مذکور در ویدیوی خود به شورش نظامی گسترده در صورت تصمیم وزیر جنگ برای عقب‌نشینی از نوار غزه یا دادن اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد. سرباز مذکور گفت: «من و ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره کلیدهای غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین یا فتح یا حماس یا هرگونه نهاد عربی نمی‌دهیم.»

او خواستار استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد و گفت: «نمی‌توانی در این جنگ پیروز شوی. تو نمی‌توانی رهبر ما باشی یا برای ما دستور صادر کنی. اگر به سمت پیروزی نرویم ۱۰۰ هزار سرباز ذخیره اینجا می‌مانند. ما از اینجا تکان نمی‌خوریم و از ساکنان اسرائیل می‌خواهیم تحت حمایت ارتش ما به غزه بیایند. ما تنها به اوامر یک رهبر گوش می‌دهیم که وزیر جنگ یا رئیس ستاد ارتش نیست، بلکه فقط بنیامین نتانیاهو است.»

این نظامی اسرائیلی با تهدید یوآو گالانت گفت: یا باید کارنامه خود را تغییر بدهی و درک کنی که ما پیروزی را می‌خواهیم، یا اینکه ما تنها به حرف‌های نخست‌وزیر گوش می‌دهیم و تنها از کسی پیروی می‌کنیم که به دنبال پیروزی باشد.»

به دنبال انتشار این ویدیو، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ تحقیقاتی را درباره این ویدیو آغاز کردند و سخنگوی ارتش با اعلام هویت این «سرباز نقاب‌پوش» گفت: «این ویدیو نقض خطرناک اوامر و ارزش‌های ارتش اسرائیل است و جزو جرایم جنایی محسوب می‌شود.»

در آن زمان بنیامین نتانیاهو در واکنش به این ویدیو گفت: «من بارها نسبت به خطر نافرمانی هشدار دادم و با هرگونه نافرمانی از سوی هر طرفی که باشد، مخالف هستم و از تمام نهادها می‌خواهم با شورش با یک روش برخورد کنند.»

ویدیوی این سرباز نقابدار در بحبوحه اختلافات شدید بین مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته به دلیل مواضع متفاوت بین آنها در مورد «غزه پس از جنگ» منتشر شده است. در همین حال نتانیاهو برای پایان دادن به این جنگ در داخل تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. هزاران تن از سکنه صهیونیست اراضی اشغالی هر هفته به اعتراضات می‌پیوندند و از کابینه می‌خواهند تا به توافقی برای بازگرداندن اسرای نزد حماس برسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.