ساخت مسکن هیچ تأثیری در مهاجرپذیری ندارد

حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس درباره پروژه 200 هزار واحد مسکونی قرارگاه مسکن شهرداری تهران اظهار کرد: براساس قانون شهرداری تهران می‌تواند در بخش مسکن قابل استطاعت ورود کند، لذا در 2 الی 3 سال گذشته برای نخستین‌بار مدیریت شهری ششم به این امر ورود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در طول سالیان گذشته شهرداری‌های وقت به وظایف قانونی خود در حوزه مسکن قابل استطاعت ورود نکرده‌اند، افزود: اقشار دهک 5 به پایین جامعه برای اینکه صاحب خانه چه به صورت اجاره به شرط تملیک، خانه‌های استیجاری و یا خانه‌های با قیمت مناسب‌تر شوند، نیاز به مساعدت دارند، لذا سیاست شهرداری تهران در این دوره عمل به قانون مذکور بوده است.

صارمی با بیان اینکه در 2 سال گذشته به طرق مختلف به این موضوع ورود شده است، ادامه داد: از ابتدا رویکرد ما بر این بود که با توجه به تغییرات و نوسانات قیمت در حوزه مسکن در ارتباط بهبود شرایط اقدامات مؤثری انجام دهیم  که در 2 الی 3 سال آینده منجر به ایجاد تعادل در بازار  مسکن شهر تهران شود.

وی با اشاره به اینکه آمارهای رشد جمعیت تهران حاکی از آن است که از صد در صد رشد 4 درصد آن ناشی از مهاجرت است، گفت: ساخت مسکن نه تنها هیچ تأثیری در مهاجرپذیری ندارد بلکه مانع مهاجرت افراد آسیب‌پذیر از درون شهر به حومه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.