انتقاد ونزوئلا و کلمبیا از انفعال در قبال «قتل‌عام» رژیم صهیونیستی در رفح

روسای جمهور ونزوئلا و کلمبیا جنایت مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه آوارگان در شهر رفح را «قتل‌عام» خوانده و از بی‌عملی قدرت‌های جهانی برای متوقف کردن این جنایات انتقاد کردند.

به گزارش ارز پرس، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا و «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح، در جنوب نوار غزه را محکوم کردند.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد: پترو این حمله را «قتل عام» تلقی کرده و از «کشورهای قدرتمند دموکراتیک» به دلیل بی‌عملی آن‌ها در جلوگیری از این حمل انتقاد کرده و آن را به نفوذ افراد ثروتمند حامی این خشونت نسبت داد.

او روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این هم‌دستی جان مردم فلسطین و بنیان‌های دموکراسی و انسانیت را تهدید می‌کند.

مادورو نیز در یک نشست خبری هفتگی این حمله را «قتل‌عام» خوانده و از بی‌عملی آمریکا و اتحادیه اروپا انتقاد کرد. رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا با وجود قدرتی که دارند، هیچ کاری برای متوقف کردن این قتل‌عام انجام نمی‌دهند. از نظر من، آن‌ها در این کشتارها هم‌دست هستند.

انتقاد ونزوئلا و کلمبیا از انفعال در قبال «قتل‌عام» رژیم صهیونیستی در رفح
حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح

او «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و قساوت علیه کودکان مسلمان و مسیحی متهم کرد. مادورو پاسخ‌ جامعه بین‌المللی را «سکوت در برابر نسل‌کشی» تلقی کرده و این شرایط را با بدترین موارد نسل‌کشی در تاریخ مقایسه کرد.

حمله مرگبار اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح، منجر به شهادت حداقل ۴۵ فلسطینی شد که بیشترشان زنان و کودکان هستند. این حمله با وجود حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است که آن را از حمله به رفح منع می‌کرد؛ شهری که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است.

انتقاد ونزوئلا و کلمبیا از انفعال در قبال «قتل‌عام» رژیم صهیونیستی در رفح
بمباران اردوگاه آوارگان رفح توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در واکنش به حکم این دادگاه در مقام توجیح اقداماتش در رفح برآمد. حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند.

نزدیک به ۳۶ هزار تن از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.