نگرانی روزافزون صهیونیست‌ها از پهپادهای پیشرفته حزب‌الله لبنان

موسسه تحقیقات امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی نسبت به استفاده حزب‌الله لبنان از پهپادهای پیشرفته در عملیات‌های خود ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ارز پرس، یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

طبق گزارش وبگاه عربی۲۱، در پی این درگیری‌ها، موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد حزب‌الله لبنان استفاده از پهپادهایی را آغاز کرده است که می‌توانند موشک پرتاب کنند و اطلاعات جمع‌آوری کنند.

این نهاد صهیونیستی اعلام کرد: پهپادهای حزب‌الله موفق شدند به اردوگاه‌های ارتش اسرائیل برسند و علاوه بر این رهگیری پهپادهای اسرائیلی توسط حزب‌الله تهدیدی برای آزادی عمل ارتش اسرائیل است.

طبق این گزارش، حزب‌الله تعداد زیادی پهپاد مختلف از جمله پهپادهای شناسایی و تهاجمی حامل مهمات در اختیار دارد که یکی از آنها در اواسط ماه مه زمانی که یک پایگاه در مرز لبنان را هدف قرار داد، مورد استفاده قرار گرفت.

در همین راستا، شبکه‌ ۱۲ رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گزارش داد: پهپادهای مسلح حزب‌الله تهدیدی هستند که سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل قادر به مقابله با آنها نیستند.

این رسانه همچنین گزارش داد: با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز جنگ، حزب‌الله در حال نشان دادن قابلیت‌های جدید علیه ارتش اسرائیل است؛ طوری که تل‌آویو مقابله با این تهدید را دشوار می‌یابد. حزب‌الله علاوه بر تهدید موشکی و خمپاره‌های ضد زره، استفاده از پهپادهای مسلح را تشدید کرده است؛ پهپادهایی که می‌توانند به مرزها نفوذ کرده و به اسرائیلی‌ها تلفات و خسارت وارد کنند.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک و پهپاد از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.