گام اول حذف شرط پایان خدمت برای دریافت خدمات بانکی و مالیاتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات امروز هیئت وزیران در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: اجرای حکم قانون یهیود محیط کسب  و کار که براساس آن دولت مکلف شده بود تا شرایط سخت را از مجوزها حذف کند، در هیئت وزیران کلید خورد.

وی افزود: طبق مصوبه امروز، 15 مورد از شرایطی که در دولت‌های قبل در نظر گرفته شده بود حذف شد. به طور مثال در حوزه دفاتر خدمات مسافری و گردشگری حداقل سنف مدرک، سابقه، مساحت دفتر و عبارت محل مناسب حذف شد چرا که این موارد می‌توانست شرایط تصمیم‌گیری سلیقه‌ای را فراهم کند.

حذف شرط پایان خدمت برای دریافت مجوز کسب و کار دانشجویان

وزیر اقتصاد ادامه داد: ضمن اینکه برای دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند و معافیت تحصیلی دارند ، از این پس می‌توانند همه مجوزهای کسب و کاری که براساس مصوبات دولت‌های گذشته نمی‌توانستند دریافت کنند را دریافت کنند. به این ترتیب شرایط مناسبی برای دانشجویانی که خواهان ورود به بازار کار هستند نیز فراهم شد.

در دو مجموعه دیگر نیز، مصوباتی که سبب ایجاد مانع در دریافت مجوزهای کسب و کار شده‌اند آماده شده که پس از تایید در کمیسیون تخصصی به صحن هیئت وزیران خواهد آمد.

به گزارش ارز پرس، برخی کسب و کارها در کشور وجود داشت که با وجود عدم دریافت مجوز صنفی، به دلیل شروط مورد نیاز دریافت مجوز، از خدمات بانکی استفاده می‌کردند و مالیات خود را نیز به دولت پرداخت می‌کردند.

نکته قابل توجه این بود که با اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و الزام دریافت شناسه یکتا مجوزهای کسب و کار که در مرحله بعد منجر به قطع خدمات بانکی کسب و کارهای می‌شد که مجوز دریافت نکردند، چالش‌های جدی برای اصناف و مشاغل ایجاد می‌کرد.

با تصمیم هیئت وزیران، گام نخست برای رفع این چالش برداشته شده است تا حداقل دانشجویانی که کسب و کاری راه اندازی کرده‌‌اند و مشمول سربازی نشده‌اند، همچنان بتوانند از خدمات بانکی و مالیاتی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.