مقام یهودی مستعفی دولت آمریکا: بایدن از ایده «امنیت یهودی» استفاده ابزاری می‌کند

یک مقام یهودی دولت بایدن که به تازگی، در واکنش به حمایت‌های واشنگتن از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا داده است، در یادداشتی مطرح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با تحریف ایده «امنیت یهودی» از جامعه یهودیان برای توجیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه استفاده ابزاری می‌کند.

به گزارش ارز پرس، «لیلی گرینبرگ کال» دستیار ویژه رئیس ستاد کارکنان وزارت امور داخلی آمریکا که به دلیل حمایت‌های دولت آمریکا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، به تازگی استعفا داده است، در یادداشتی مطرح کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از ایده «امنیت یهودی» برای توجیه قساوت‌های رژیم صهیونیستی در غزه استفاده می‌کند و این موضوع برایش غیرقابل‌تحمل شده بود.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند. نزدیک به ۳۶ هزار تن از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس میان طرفین ادامه دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا ایده «امنیت یهودی» را تحریف کرده و از جامعه من (جامعه یهودیان) به عنوان سپری برای فرار از پاسخگویی به نقش خود در این قساوت استفاده می‌کند

حمله یکشنبه گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان رفح که واکنش‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشت، منجر به شهادت حداقل ۴۵ فلسطینی شد که بیشترشان زنان و کودکان هستند. این حمله با وجود حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است که آن را از حمله به رفح منع می‌کرد؛ شهری که پناهگاه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است. رژیم صهیونیستی در واکنش به حکم این دادگاه در مقام توجیه اقداماتش در رفح برآمد.

گرینبرگ کال در پی این حمله، در این یادداشت که در روزنامه گاردین منتشر شده،‌ نوشت: هفته گذشته، از سمت خود در وزارت امور داخلی آمریکا استعفا دادم و به این ترتیب، اولین مقام سیاسی یهودی دولت شدم که علنا، در اعتراض و در سوگ تایید نسل‌کشی‌ها در غزه از سوی رئیس‌جمهور بایدن استعفا می‌دهد که منجر به کشته شدن بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شده است. تصمیم واقعا سختی بود اما ضرورت داشت و بیش از پیش فوریت یافته بود، چراکه رئیس‌جمهور آمریکا ایده «امنیت یهودی» را تحریف کرده و از جامعه من (جامعه یهودیان) به عنوان سپری برای فرار از پاسخگویی به نقش خود در این قساوت استفاده می‌کند.

مقام یهودی مستعفی دولت آمریکا: بایدن از ایده «امنیت یهودی» استفاده ابزاری می‌کند
بمباران اردوگاه آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی

گرینبرگ کال با اشاره به سوابق فعالیت‌های سیاسی‌اش برای پیروزی دولت بایدن به عنوان «نماد دموکراسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، می‌نویسد: حالا با شاهد بودن هم‌دستی آمریکا در قتل‌عام فلسطینی‌ها، تنها چیزی که به ذهنم می‌رسد این است که بسیاری از قدرتمندان در برهه‌ای چنین هولناک حداقل تصمیم می‌گیرند کاری نکنند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: ماه‌ها پس از ۷ اکتبر (عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی) و درگرفتن جنگ غزه، شاهد رنج کشیدن فلسطینی‌ها برای بقا زیر بمباران‌های کورکورانه‌ای بوده‌ام که خانه‌هایشان را ویران کرده است، بمبارانی که آمریکا پول آن را داده است. کودکانی که در شبکه‌های اجتماعی تصاویر زنده را منتشر می‌کنند، پا جای پای خبرنگارانی گذاشته‌اند که بسیاری از آن‌ها در این جنگ کشته‌شده‌اند. این جنگ مرگ‌بارترین موقعیت برای خبرنگاران بوده‌ است.

مردم در سراسر جهان و اینجا در آمریکا در «روز یادبود»، هراسان و نگران، در شبکه‌های اجتماعی فرو ریختن ۶۰ بمب ۲ هزار پوندی بر سر آوارگان رفح را تماشا می‌کردند که چادرها و پناهندگان داخل آن را سوزاند.

شکبه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره حمله اخیر به اردوگاه آوارگان در رفح، پس از بررسی تصاویری که از این حمله به دست آورده است، مطرح کرد که مهمات آمریکایی در این حمله استفاده شده است.

مقام یهودی مستعفی دولت آمریکا: بایدن از ایده «امنیت یهودی» استفاده ابزاری می‌کند
آوارگان فلسطینی در رفح در میان چادرهای ویران‌شده‌شان در پی بمباران اخیر رژیم صهیونیستی، ۲۸ مه ۲۰۲۴

در این گزارش آمده است: در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات، از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و کاشی‌های روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، دم یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت آمریکا قابل مشاهده است.

پیش بردن یک کارزار بی‌امان نسل‌کشی به نام یهودی‌ها، فقط ما را بیشتر در معرض خطر قرار می‌‎دهد گرینبرگ کال در ادامه نوشت: این کار به امنیت کسی، نه فلسطینی‌ها و نه یهودی‌ها کمکی نمی‌کند. با ترس از شدت یافتن یهودی‌ستیزی آشنا هستم؛ سخت ترسیده‌ام و هر روز آن را احساس می‌کنم. اما مطمئنم که نمی‌توان به واسطه اقدام جنگی که به تایید آمریکا رسیده و به نام امنیت یهودی انجام می‌شود، از یهودیان بهتر حفاظت کرد، این کار به نسل‌‎کشی جمعیتی می‌انجامد که به طور کلی در قالب «دشمن ما» قرار می‌گیرند. در واقع، پیش بردن یک کارزار بی‌امان نسل‌کشی به نام یهودی‌ها، فقط ما را بیشتر در معرض خطر قرار می‌‎دهد.

گرینبرگ کال در پایان نوشت: امنیت فلسطینی‌ها و یهودی‌ها باهم ضدیتی ندارند، بلکه عمیقا، در هم‌تنیده‌اند. رئیس‌جمهور بایدن این موضوع را درک نمی‌کند. او از درخواست برای آتش‌بسی پایدار و دائمی، متوقف کردن چک سفید امضا دادن به رژیم صهیونیستی، آزادسازی گروگان‌های اسراییلی و زندانیان فلسطینی به روش دیپلماتیک، پایان دادن به محاصره غزه و تلاش برای براندازی رژیمی آپارتاید که سراسر این سرزمین مقدس را فراگرفته است، خودداری می‌کند. به همین دلیل است که در حال حاضر، رئیس پیشین من (جو بایدن) کسی است که بیشتر از هرکس دیگری به من به عنوان یک آمریکایی-یهودی احساس ناامنی می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.