تورم خوراکی ها به کمترین میزان سال‌های اخیر رسید

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت با اشاره به گزارش ماهانه مرکز آمار که نرخ تورم را به صورت سالانه و نقطه به نقطه به تفکیک زیربخش‌های اقتصادی کشور ارائه می‌کند، تاکید کرد: تورم سالانه اردیبهشت ماه در بخش خوراکی از 37.3 درصد به حدود 33.7 درصد کاهش یافته است.وی این درصد را نسبت به تورم بخش غیرخوراکی بسیار پایین‌تر اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم با فراهم آوردن الزامات جهش تولید با مشارکت مردم، تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در این مسیر، ضمن حفظ تولید پایدار و تامین نیاز داخل، به موضوع صادرات نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که رویکرد دولت در سیاست‌های غذایی، عدالت محوری است، ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری نیز با 1.8 درصد کاهش به عدد 22.7 درصد رسیده که نمایانگر شیب نزولی تورم در این بخش است که البته این میزان کاهش برای خانوارهای روستایی بیشتر بوده و به عدد 21.9 درصد رسیده است.

نیکبخت گفت: از این رو، سیاست‌های کلان تامین غذا در بخش کشاورزی با پیوست عدالت رقم خورده و سمت و سوی آن به طرف جامعه روستایی بوده است.

نیکبخت با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان، به تاکید ویژه آیت‌الله رئیسی در حوزه تامین سفره دهک‌های پایین جامعه اشاره کرد و افزود: تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی آن است که با تداوم روند حداکثرسازی تولید داخلی و جذب سرمایه در بخش کشاورزی از طریق مشارکت مردم، روند کاهش تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را با سرعت بیشتر پیش ببریم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.