آمادگی اعضای «لیکود» برای براندازی نتانیاهو

یکی از مقامات صهیونیستی با انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر این رژیم در جنگ غزه گفت گفت‌وگوهای محرمانه با برخی اعضای حزب لیکود برای رهایی از نتانیاهو درحال انجام است و آن‌ها موافق براندازی او هستند.

به گزارش ارز پرس، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» در اظهاراتی گفت: تلاش برای آزادی اسرا نهایی به نظر می‌رسد و این مستلزم آن است که خویشتنداری کنیم، از یاوه‌گویی‌ها در رسانه‌ها جلوگیری کنیم، سکوت کنیم و به مذاکره‌کنندگان فرصت کار بدهیم.

وی در گفت‌وگو با رادیوی رسمی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل در برابر خطر وجودی واقعی قرار دارد و نتانیاهو ما را به سمت تخریب هیکل سوم سوق می‌دهد. هشت ماه است که در حال جنگ با حماس هستیم و هنوز نتوانستیم بر آن پیروز شویم. این جلوتر از هر کس دیگری مسئولیت نخست‌وزیر است و کمیسیون تحقیق وینوگراد در مورد جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ بر همین مساله تاکید دارد.

لیبرمن در ادامه به اظهارات تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اسرائیل اهداف جنگی خود را محقق نکرد.

رئیس حزب اسرائیل بیتنا با هجمه به نتانیاهو تاکید کرد: آنچه برای نتانیاهو مهم است محاسبات شخصی و ماندن در قدرت است. نتانیاهو وجود اسرائیل را تهدید می‌کند و او رهبر کابینه‌ای متشکل از افراد دمدمی مزاج و عجیب و غریب است.

وی این سوال را مطرح کرد که چگونه می‌شود جنگ را اداره کرد، در حالی که نخست‌وزیر از دو هفته پیش روابطش را با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌طور کامل قطع کرده است.

شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت» از زمان کنفرانس مطبوعاتی گالانت در حدود ۲ هفته پیش هیچگونه صحبتی با هم نداشته‌اند.

گالانت حدود ۲ هفته پیش از بنیامین نتانیاهو انتقاد کرده و از وی خواسته بود بعد از جنگ، حکومت نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه برقرار نشود. بنیامین نتانیاهو روز بعد به خبرنگاران گفت با گالانت صحبت خواهد کرد اما از آن زمان هیچگونه مکالمه‌ای بین آنها صورت نگرفته است.

دفتر نتانیاهو و گالانت در واکنش به گزارش این شبکه اعلام کردند: ما به دیدارها و مکالمه‌هایی که به صورت محرمانه بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ انجام می‌شود، نمی‌پردازیم.

حدود یک ماه پیش کانال کان ۱۱ گزارش داد نتانیاهو، گالانت را مقابل کابینه به فاش کردن اطلاعات از جلسات متهم کرد.

آویگدر لیبرمن در ادامه افزود: نتانیاهو قدرت رهبری اسرائیل و تحقق پیروزی را ندارد و آنچه برایش مهم است امور شخصی و آینده سیاسی‌اش است و باید تلاش کرد و شخص دیگری را جایگزین کنیم.

وی افزود: راه رهایی از نتانیاهو براندازی او توسط اعضایی از حزب لیکود است، آنها باید ائتلاف تشکیل دهند و یا ۵ نفر از آن‌ها به اپوزیسیون بپیوندند سپس پارلمان منحل و انتخابات زودهنگام برگزار شود.

این مقام صهیونیست گفت: نمایندگانی در حزب لیکود وجود دارند که با این مساله موافق هستند و آینده فرزندان و نوادگان ما برایشان مهم است و گفت‌وگوهای محرمانه با آن‌ها برای رهایی از نتانیاهو در حال انجام است. آنها می‌گویند ابتدا باید بنی‌گانتس (عضو کابینه جنگ) ائتلاف را ترک کند زیرا ما نمی‌توانیم در برکه بدون آب بپریم. اکنون تمام گزینه‌های مطرح شده بد هستند و بدتر از همه آنها روی کار ماندن دولت تندرو و فرازمینی به رهبری نتانیاهو است.

در این راستا، یائیر گولان، رئیس جدید حزب «کار» نیز گفت: اسرائیل جنگی را اداره می‌کند که اهداف واضح و قابل تحقق ندارد. جنگ باید متوقف شود و به سوی توافقی فراگیر با چشم‌انداز سیاسی حرکت کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.