حمله مقاومت فلسطین به اشغالگران در نقاط مختلف کرانه باختری

نیروهای مقاومت فلسطین با یورش اشغالگران به اردوگاه طولکرم و نیز برخی از مناطق الخلیل در کرانه باختری اشغالی مقابله کردند. اشغالگران در یورش‌های خود تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

به گزارش ارز پرس، مقاومت فلسطین امروز (چهارشنبه) در اردوگاه طولکرم در کرانه باختری اشغالی عملیات نظامی علیه یکی از شهرک‌های رژیم صهیونیستی در حمایت از نوار غزه انجام دادند. در واکنش به آن، ارتش اشغالگر استحکامات نظامی گسترده‌ای را به منطقه منتقل کرده و به بازداشت فلسطینی‌ها ادامه داد.

اشغالگران رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز به برخی مناطق در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و جوانان فلسطینی به نوبه خود با کوکتل مولوتف به خودروهای آنها حمله کردند.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه طولکرم تصاویری از لحظه آتش گشودن نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک «بیت حیفر» در پاسخ به جنایات مستمر این رژیم اشغالگر در نوار غزه منتشر کرد.

همچنین نیروهای مقاومت فلسطین در یورش خود به منطقه شویکه در شمال شهر طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی به شدت نیروهای اشغالگر را هدف تیراندازی قرار دادند. همچنین در منطقه شویکه یک بمب دست‌ساز انفجاری علیه اشغالگران منفجر شد. گردان‌های شهدای الاقصی در طولکرم اعلام کرد همزمان نیروهایش در منطقه شویکه وارد درگیری‌های شدیدی شدند. علاوه بر این نیروهای اشغالگر استحکامات نظامی خود را برای یورش به شویکه منتقل کردند.

همچنین رژیم اشغالگر در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی، روستای برقه در نابلس و شهرک کفر مالک در رام‌الله دست به یورش و بازداشت زدند. آنها در نابلس به روستای برقه در شمال غرب این شهر و نیز به اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی یورش بردند. اشغالگران پس از تیراندازی در اطراف شهرک‌های واقع در شمال و شمال شرق رام‌الله، شروع به عملیات پاکسازی در این منطقه کردند.

خبرنگار الجزیره در الخلیل گزارش داد که جوانان فلسطینی با کوکتل مولوتف به خودروهای اشغالگران در شهرک بیت امر حمله کردند، در پی آن اشغالگران یورش گسترده‌ و شبانه‌ای را به این شهرک آغاز کردند و یکی از خودروهای آنها مستقیما با کوکتل مولوتف هدف قرار گرفت. همچنین یک جوان فلسطینی در تیراندازی اشغالگران زخمی شد.

همینطور اشغالگران به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل یورش بردند و تعدادی از تک تیراندازهای آنها به بالای ساختمان‌ها رفتند.

به گفته خبرنگار الجزیره، جوانان فلسطینی با کوکتل مولوتف به خودروهای نظامی اشغالگران در ورودی اردوگاه العروب واقع در حد فاصل بیت لحم و الخلیل حمله کردند که در نتیجه آن درگیری‌ها و تیراندازی‌هایی با گلوله جنگی و بمب‌های صوتی آغاز شد.

در حملات جوانان فلسطینی با کوکتل مولوتف، مسیری که بزرگراه شصتم خوانده می‌شود و در نزدیکی شهرک حوسان در بیت لحم قرار دارد، هدف قرار گرفت و در آنجا درگیری‌هایی آغاز شد و اشغالگران به شهرک حوسان یورش بردند.

همزمان شهرک‌نشین‌های صهیونیست نیز به حملات خود به الخلیل و جنوب کرانه باختری ادامه دادند و به گزارش خبرنگار الجزیره، آنها به چوپان‌های منطقه مسافر یطا در الخلیل حمله کردند. همچنین شهرک‌نشین‌ها به محل زندگی اعراب الملیحات در شمال غرب شهر اریحا در کرانه باختری یورش برده و به چوپان‌ها حمله کردند.

«حسن ملیحات» ناظر کل سازمان «البیدر» مدافع حقوق فلسطینی‌های بادیه‌نشین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، چند شهرک‌نشین به محل زندگی این بادیه‌نشینان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. ملیحات در ادامه هدف از چنین اقدامی را رصد نقاط حضور دام‌ها و در ادامه فرستادن شهرک‌نشین‌های دیگری به آنجا برای سرقت شبانه آنها دانست.

نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی سه‌شنبه بازداشت‌هایی را در مناطق پراکنده کرانه باختری و قدس اشغالی آغاز کردند که شامل حال چند فلسطینی از جمله یک زن شد. همچنین آنها با یورش به اردوگاه بلاطه و شرق نابلس، استحکامات نظامی خود را برای یورش به این اردوگاه منتقل کردند، همزمان درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در این اردوگاه شکل گرفت که طی آن یک بمب انفجاری در کنار سربازان اشغالگر منفجر شد.

اشغالگران یک جوان فلسطینی از ساکنان روستای جلبون در شمال شرق جنین را در محل کارش در جولان اشغالی بازداشت کردند. آنها همچنین دو شهروند فلسطینی دیگر را پس از یورش به خانه‌هایشان در منطقه قلقیلیه بازداشت کردند.

پس از یورش گروهی از نظامیان صهیونیست به شهرک عنبتا در شرق طولکرم از ایست نظامی عناب در نزدیکی ورودی شرقی آن، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و این اشغالگران در داخل شهرک آغاز شد. در این یورش چندین شهروند فلسطینی از ساکنان اردوگاه الجلزون در شمال رام‌الله و نیز اردوگاه الدهیشه و شهرک الدوحه پس از یورش تفتیش خانه‌هایشان بازداشت شدند.

همچنین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر طوباس در شمال کرانه باختری اشغالی حمله کرده و پس از بستن چند خیابان، به چند منزل مسکونی با این ادعا که صاحبان آنها تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی قرار دارند، یورش بردند.

در استان رام‌الله و البیره در کرانه باختری اشغالی نیز پس از یورش اشغالگران به شهرک دورا القرع با خودروهای زرهی‌شان، درگیری‌های محدودی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرک‌های سلواد و دورا القرع آغاز شد. این اشغالگران در این حمله از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، عملیات خود در کرانه باختری اشغالی را نیز توسعه داد که در نتیجه آن ۵۱۹ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۵۰۰۰ تن دیگر زخمی شده و حدود ۸۸۹۰ فلسطینی دیگر بازداشت شدند.

طبق آمارهای رسمی فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته علاوه بر ویرانی گسترده و بروز قحطی، تاکنون بیش از ۱۱۷ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها زن و کودک هستند و علاوه بر این، بیش از ۱۰ هزار تن دیگر همچنان مفقود هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.