نگرانی رژیم صهیونیستی از نفوذ ارتش مصر از طریق تونل‌های غزه

در پی کشته شدن یک سرباز مصری در مرز با شهر رفح، رسانه‌های صهیونیستی احتمال حمله مصر از طریق تونل‌های حماس در غزه به رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش ارز پرس، وب‌سایت خبری nziv رژیم صهیونیستی با طرح این پرسش که: «آیا مصر با هدف حمله احتمالی به ما در ساخت تونل‌های غزه دست داشته است» مدعی شد، میان تونل‌های غزه و ارتش مصر ارتباطی وجود دارد.

این وب‌سایت عبری نوشت ابتدای جنگ غزه، یک تونل بزرگی در شمال غزه پیدا شد که خودروها نیز می‌توانستند از داخل آن عبور کنند و از طرفی مصری‌ها که حماس را مسلح کردند، به طرق مختلف مخالفت خود را با تسلط ارتش رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا اعلام کردند.

این وب‌سایت خبری نوشت بُعد دیگری که مورد توجه قرار نگرفته است، جنبه نظامی این تونل‌هاست که در امتداد مرز مصر با غزه قرار گرفته‌اند و ارتش مصر می‌تواند برای نفوذ به عمق فلسطین اشغالی از این تونل‌ها به عنوان یک میانبر استفاده کند.

وب‌سایت عبری مذکور نوشت در جنگ ۱۹۴۸ ارتش نوپای رژیم صهیونیستی توانست ارتش مصر را در حومه شهر عسقلان متوقف کند، پس از اینکه شهرک‌نشینان ساکن کیبوتص‌ها مانع از نفوذ ارتش مصر به داخل فلسطین اشغالی شدند.

این وب‌سایت خبری در ادامه این پرسش را مطرح کرد که «اگر فردا یک لشکر ارتش مصر نیمه شب از تونلی در شمال غزه بیرون بیاید و به سمت تل‌آویو و پایگاه‌های هوایی آنجا حرکت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در مقایسه با این اتفاق، حمله هفتم اکتبر تنها یک حماقت کودکانه خواهد بود.»

اخیرا ارتش مصر اعلام کرد یکی از سربازانش در مرز با رفح کشته شده است و در این باره تحقیق می‌کند.

رسانه‌های مصری به نقل از منبعی گزارش کردند پس از تیراندازی متقابل میان سربازان مصری و رژیم صهیونیستی در رفح، قاهره در مورد به خطر افتادن امنیت و ایمنی پرسنل امنیتی مستقر خود در مرزها هشدار داده است. کشته شدن این سرباز مصری نگرانی‌ها را درباره کشیده شدن منطقه به یک جنگ فراگیر برانگیخته است، به‌ویژه که روابط مصر و تل‌آویو شکرآب است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

نگرانی صهیونیستی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.