تهیه شناسنامه سبک زندگی سالم برای مردم در مراکز بهداشتی

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه ادغام طب ایرانی و نظام سلامت در سطوح مختلف مدنظر است، اظهار کرد: اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ادغام طب ایرانی در سطح یک نظام آموزشی و آموزش آموزه‌های طب ایرانی به مراقبین سلامت در حال اجراست.

وی تصریح کرد: امروزه هر فردی که به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت در شهر و روستای خود مراجعه کند، یک شناسنامه سبک زندگی برای او تهیه می‌شود و آموزش‌های سبک زندگی سالم و توصیه‌های لازم را دریافت می‌کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت افزود: در سطوح بعدی که خدمات سرپایی ارائه می‌شود نیز مواردی در حال انجام و در دست اقدام برای تدوین آیین نامه‌های مختلف است.

حسینی یکتا یادآور شد: با توجه به رویکرد پیشگیری محور "طب ایرانی" و اثربخشی آن در حوزه طب رایج، بدون شک، ادغام همه‌جانبه طب ایرانی در نظام سلامت علاوه بر اینکه می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند، در اثربخشی درمان‌ها و کاستن هزینه‌های درمان نیز مؤثر است.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در تهران اظهار کرد: اولین کنگره طب ایرانی توسط انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل، با حضور گسترده‌ای از متخصصین و پزشکان فعال در این حوزه، از 9 خردادماه آغاز شده و تا 11 خردادماه 1403 در سالن همایش‌های رازی ادامه دارد.

وی افزود: متخصصان حوزه‌های نظام پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره طب ایرانی بر ضرورت تعامل بین طب ایرانی و طب رایج و استفاده بهینه از این ظرفیت و نگاه ویژه به احیای این حوزه، تاکید کردند.

به گفته حسینی یکتا، بیش از 400 مقاله به این کنگره در موضوعات مختلف پیشگیری محور، استراتژی آموزشی و کمک به درمان، ارسال شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه درحال حاضر انتقال تجارب کشورمان در حوزه طب ایرانی توسط اساتید و دانشمندان این حوزه در برنامه برخی از کشورها قرار دارد، بر ضرورت سرعت بخشیدن به سیاستگذاری‌ها تاکید و تصریح کرد: امیدواریم که چنین رویدادهایی مسیر را برای سرعت بخشیدن به استفاده از ظرفیت طب ایرانی در نظام سلامت هموار کند.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم بیان کرد: اسناد بالادستی و مصوبات بسیار خوبی در حوزه طب ایرانی وجود دارد و اتفاقات بسیار خوبی نیز در مجلس یازدهم رقم خورده است. به نظر می‌رسد در مجلس آینده تاکید بر نظارت قوانین موجود و جابه‌جایی برخی از ماده واحدها در قوانین بنیادی حوزه سلامت بتواند کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.