هشدار تلاطم در آب‌های دریای خزر و خلیج فارس از روز شنبه

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از روز شنبه تا بعدازظهر دوشنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱/۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل (با تاکید بر استان‌های مازندران و گلستان) می‌شود.

این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر را در بر می‌گیرد.

خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی در این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا اعلام شده که از روز شنبه تا دوشنبه افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل را به دنبال دارد.

مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس منطقه اثر این سامانه است که موجب آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی می‌شود.

منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی در این شرایط جوی ضروری است.

منبع : مهر
برچسب ها :

هشدار تلاطم دریای

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.