مقام ارشد اماراتی: تحریم‌ها علیه روسیه بی اثر بوده است

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از راشاتودی، حمد بوامیم، رئیس مرکز چند منظوره مبادله کالای دبی (DMCC) که شرکت مادر بورس کالای دبی و قطب تجاری اصلی این کشور محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز تأکید کرد که تحریم‌ها علیه روسیه هیچ تأثیری در خارج از غرب نداشته است و چنین تلاش‌هایی برای ممانعت از کسب و کار به سادگی آن را به جای دیگری هدایت می‌کند.

رئیس مرکز چند منظوره مبادله کالای دبی که یک منطقه تجارت آزاد پیشرو در امارات متحده عربی و میزبان بیش از 24000 کسب و کار است، روز چهارشنبه به فایننشال تایمز گفت که تحریم‌ها اقتصاد را کند می‌کند اما هرگز آن را متوقف نمی‌کند.

بوامیم در ادامه گفت: تجارت به جریان خود ادامه می‌دهد، فقط به شیوه‌ای متفاوت جریان دارد.

بر اساس این گزارش، دبی از تلاش‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای منزوی کردن اقتصاد روسیه منفعت کسب کرده است چرا که پس از پیوستن سوئیس به کمپین تحریم های اعمال شده علیه مسکو، تاجران جهانی نفت از ژنو به امارات نقل مکان کردند.

بوامیم که همچنین رئیس اتاق بازرگانی دبی است، تأکید کرد که انرژی مهمترین بخش برای مرکز چند منظوره مبادله کالای دبی محسوب می‌شود و حدود 3000 شرکت انرژی در این منطقه ثبت شده است.

در ماه‌های اخیر، غرب به امارات و برخی کشورهای دیگر فشار زیادی وارد کرده است تا آنها را مجبور به اقدام علیه شرکت‌هایی کند که با روسیه تجارت می‌کنند.

بوامیم گفت: «این واقعیت که اقتصاد صرفاً توسط یک طرف جهان کنترل نمی‌شود، تحریم‌ها را کم‌اثر می‌کند.

وی افزود: اگر فقط درگیری اوکراین را در نظر بگیریم، (تحریم‌ها) زمانی مؤثر هستند که به غرب نگاه کنید، اما واقعاً فراتر از آن مؤثر نیستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.