خمینی: روح استقامت امام(ره) از تهران تا غزه پیش رفته‌ است

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، حجت الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی و همراهانش در پرواز اردیبهشت اظهار داشت: امام خمینی همواره برای خدا گام برداشت و حتی روزی که فرزند ایشان حاج آقا مصطفی به شهادت رسید آن را نعمت خفیه خداوند متعال دانست.

وی افزود: حضرت امام در راه خداوند استقامت ورزید اما فراتر از آن توانست این ایمان به خدا را به دیگران هم منتقل کند.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه امام روح استقامت را به ملت‌ها منتقل کرد،‌ اظهار داشت: این روح در جان ملت‌ها دمیده شد و از تهران و سرزمین ایران به انتهای غزه رسید. در موضوع غزه باید با یک چشم بر آن گریان بود و از طرف دیگر باید از اعماق وجود به این حادثه افتخار کرد.

وی عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در تمام جهات هیمنه خود را باخته و رهبر انقلاب هم در ابتدای عملیات طوفان الاقصی  اشاره کردند که این شکست هیمنه غیرقابل بازگشت است و دنیا هم یکبار دیگر فهمید که رژیم صهیونیستی جز زبان قدرت چیزی نمی‌فهمد.

وی افزود: امروز به امام بزرگوار عرض می‌کنیم اگر فرزندان اسلام در غزه شهید شدند این پیام انقلاب اسلامی را به دنیا رساندند که اسرائیل از صحنه روز گار محو خواهد شد. روزی اسرائیل چنان هیمنه‌ای داشت که اگر کسی عیله آن حرف می‌زد به هزار اتهام با او برخورد می‌شد اما خیزش امروز دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در اثر مقاومت ملت فلسطین و روحی که امام در جان ملت‌ها دمید بوجود آمده است.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت:‌ این عملیات با رهبری داهیانه رهبر انقلاب واقع شد و برای همیشه چشم اسرائیل را از سرزمین اسلامی ما دور کرد. عزت رمز پیروزی ما بوده است و خواهد بود. یک ملت در حیات سیاسی خودش اگر عزت نداشته باشد مانند ماهی بیرون از آب است. همراهی و حضور در صحنه یک واقعیت و حقیقت است و هرگاه ملت در صحنه حضور  پیدا می‌کنند دشمنان در پیشگاه ملت ایران خضوع می کنند به همین جهت انتخابات پیش رو خیلی مهم است و انشاالله شاهد یک حضور معنا دار در آن باشیم.

وی تصریح کرد: جمهوریت نظام یکی از ارکان اساسی تفکر امام ما بود. امام با مردم انقلاب و زندگی کرد و امروز پس از 35 سال باز هم بر جان و روح مردم حکومت می‌کند. راه امام وار زندگی کردن حضور در دل‌های مردم است و افتخار می‌کنیم این بیرق پس از 35 سال توسط رهبر انقلاب برافراشته است. در این 35 سال از هر سو تیرها بارید و زخم‌ها فرود آمد اما آنچه ما را نجات داد رهبری شجاع و حفظ خط امام و ملتی بود که همیشه در صحنه است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.