توافق اوپک‌پلاس تنها گزینه برای تحقق امنیت انرژی جهان است

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، جواد اوجی، وزیر نفت، پس از برگزاری نشست 188 عادی وزیران نفت و انرژی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و سی‌وهفتمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس گفت: در این نشست‌ها که از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد به اتفاق آراء تصویب شد کاهش عرضه جمعی اعضا تا پایان سال 2025 میلادی ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تصمیمی که در نشست اوپک‌پلاس گرفته شد، مبتنی بر اجماع همه تولیدکنندگان است، گفت: بازار نفت اکنون دوره‌ای حساس را تجربه می‌کند و افزایش مقدار عرضه از سوی بعضی از تولیدکنندگان خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس، تردید‌های حاکم بر اقتصاد جهان و چشم‌انداز اقتصادی، اقدام‌های سفته‌بازان و پیامد‌های این تحولات، پیام‌های هشداردهنده‌ای برای ثبات بازار نفت است.

وزیر نفت با بیان اینکه به علت افزایش فعالیت‌های سوداگران در بازار‌های کاغذی نمی‌توان در رابطه با چشم‌انداز‌های بازار نفت صحبت کرد، گفت: آنچه به‌طور قطع می‌توان اعلام کرد این است که اوپک‌پلاس به‌دقت و منظم تحولات بازار جهانی نفت و عوامل تأثیرگذار بر آن را زیر نظر دارد. 

اوجی افزود: توافق اوپک‌پلاس و تصمیم‌هایش عاملی مهم در حذف نوسان‌های بازار نفت، کمک به بهبود شرایط اقتصادی جهان و تشویق سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت نفت و تأمین امنیت انرژی است. باور ما این است که توافق اوپک‌پلاس و همکاری میان تولید کنندگان بزرگ نفت تنها گزینه برای تحقق امنیت انرژی جهان در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

وزیر نفت در پایان گفت: پیش از نشست اوپک‌پلاس هم نشست 188 عادی اوپک برگزار شد و مطابق روال معمول موارد دستور کار این نشست شامل مجموعه‌ای از مسائل اداری-مالی و مدیریتی مربوط به اوپک بود که به‌طور معمول دو بار در سال در سطح وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو اوپک برگزار می‌شود، در نشست، افزون بر ارزیابی تحولات بازار نفت و مواضع کشور‌های عضو، گزارش مسائل اداری ازسوی دبیرخانه اوپک گزارش داده شد و تصمیم‌های متناسب گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.