25 کشتی نهاده دامی در صف بارگیری تا تخلیه

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در راستای استمرار تولید، حمایت از تولیدکنندگان، تنظیم بازار و تامین پایدار و کافی نهاده‌های دامی، از ابتدای سال 1402 تاکنون، یک میلیون و 835 هزار تن ذرت دامی، یک میلیون و 179 هزار تن جو دامی و 122 هزار تن کنجاله سویا بصورت مدت دار در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

حسین شیرزاد افزود: در این مدت، یک میلیون و 514 هزار تن ذرت،927 هزار تن جو و 102 هزار تن کنجاله سویا در سامانه بازارگاه از سوی تولید کنندگان خریداری شده است.

وی، با اشاره به اینکه ارزش ریالی نهاده‌های مدت دار عرضه شده بیش از 47 همت است، افزود: تاکنون بیش از 30 همت از این میزان وصول و مابقی نیز در سررسید وصول خواهد شد.

شیرزاد تاکید کرد: کل مطالبات سر رسید شده وصول نشده کمتر از یک درصد از حجم کل مطالبات بابت توزیع نهاده‌های مدت دار است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر اینکه، عرضه نهاده‌های دامی مدت دار موجب آرامش در بازار نهاده‌های دامی، افزایش تولید و تثبیت قیمت‌ها در بازار محصولات پروتئینی شده است، افزود: در سالجاری 3 کشتی به میزان 174 هزار تن کنجاله سویا در مسیر حمل و 2 کشتی دیگر به میزان 125 هزار تن کنجاله سویا در مرحله بارگیری از کشور مبداء است، همچنین 6 کشتی حامل 368 هزار تن کنجاله سویا در انتظار تخلیه و 3 کشتی دیگر نیز حامل 193 هزار تن کنجاله سویا در بندر امام خمینی در حال تخلیه و بارگیری هستند.

وی همچنین گفت: 4 کشتی حامل 286 هزار تن ذرت دامی در بندر امام در انتظار تخلیه و 6 کشتی حامل 293 هزار تن ذرت دامی در این بندر، در حال بارگیری به استان‌های کشور هستند. همچنین 55 هزار تن ذرت دامی در بنادر شمالی در حال بارگیری و حمل به استان‌های کشور و یک کشتی حامل 73 هزار تن ذرت دامی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال حمل به سایر استان‌ها است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.