گالانت: جایگزین‌های حماس در غزه را بررسی می‌کنیم/تاکید حماس و قاهره بر عقب‌نشینی اسرائیل از رفح

در حالی که پیش از این قاهره از رویکرد مثبت حماس درباره قرارداد پیشنهادی آتش‌بس و انتظار برای دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی خبر داد، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در حال بررسی پیشنهادی است که منتظر پاسخ حماس نماند و اقدامات پیش‌دستانه‌ای را برای اطمینان از حصول توافق در پیش بگیرد.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مسئولان کابینه جنگ این رژیم اعلام کرد، «در حال بررسی پیشنهادی هستیم که منتظر پاسخ حماس نباشیم و اقدامات پیش‌دستانه‌ای را با هدف اطمینان از دستیابی به توافق در پیش بگیریم.»

این مسئولان رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن تلاش‌ها برای رسیدن به قرارداد در طول مدت انتظار برای پاسخ حماس، اظهار کردند: برخی چهره‌های سیاسی بر این باورند که باید جنگ در غزه متوقف و قرارداد امضا شود حتی اگر یحیی السنوار(رهبر حماس در غزه) در این مرحله در قدرت باقی بماند.

آنها در ادامه گفتند، «پیشنهاد ارائه شده از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واقع همان پیشنهاد تل‌آویو است.»

یک کارشناس مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: شرایط موجود نشان نمی‌دهد که السنوار تا این لحظه امتیازی داده باشد و نتانیاهو نیز قصدی برای رسیدن به قرارداد تبادل اسرا ندارد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تل‌آویو هرگز قبول نخواهد کرد حماس در هیچ یک از مراحل عملیات توقف جنگ، در حاکمیت غزه باقی بماند و آنها در حال بررسی جایگزین‌های آن هستند.

گالانت در این رابطه اظهار کرد: همزمان که ما عملیات نظامی مهمی را اجرا می‌کنیم، موسسه جنگ در حال بررسی جایگزین حماس برای حاکمیت در غزه است، ما در هیچ یک از مراحل عملیات توقف جنگ، حاکمیت حماس در غزه را قبول نخواهیم کرد.

در مقابل یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه خبری «المیادین» تاکید کرد: حماس تنها پس از عقب‌نشینی اسرائیل و بازگشت مدیریت سابق به گذرگاه رفح، با تدابیر جدید در این گذرگاه موافقت خواهد کرد.

پیش از این شبکه خبری «القاهره» به نقل از یک منبع ارشد در نشست هیات‌های مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در قاهره اعلام کرد که مصر بر موضع خود درباره لزوم عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از بخش فلسطینی گذرگاه رفح پیش از بازگشایی آن اصرار دارد.

این منبع گفت: هیات امنیتی مصر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول کامل انجام نشدن امدادرسانی‌ها و نرسیدن کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه است.

گالانت: جایگزین‌های حماس در غزه را بررسی می‌کنیم/تاکید حماس و قاهره بر عقب‌نشینی اسرائیل از رفح
نظرسنجی در اراضی اشغالی

نتایج نظرسنجی جدید شبکه «کان۱۱» تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از این است که ۴۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی با پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا موافق و معتقد هستند که این قرارداد به توقف جنگ منجر خواهد شد، همچنین ۴۲ درصد از ساکنان اراضی اشغالی درباره توان تل‌آویو در تضعیف حاکمیت حماس در نوار غزه تردید دارند.

گالانت: جایگزین‌های حماس در غزه را بررسی می‌کنیم/تاکید حماس و قاهره بر عقب‌نشینی اسرائیل از رفح
اعتراضات در کنست

خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در نوار غزه نیز امروز همزمان با دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست، در داخل ساختمان پارلمان شروع به  اعتراض کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.