هند نفت روسیه را به روبل پرداخت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بزرگترین شرکت خصوصی هند یعنی پالایشگاه "ریلاینس اینداستریز" و شرکت روسی روس‌نِفت قراردادی یک ساله را برای عرضه ماهانه بالغ بر سه میلیون بشکه نفت امضا کرده‌اند که هزینه آن به روبل پرداخت خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، شرکت ریلاینس دو محموله نفت خام اورال را می‌خرد، با این گزینه که هر ماه چهار محموله دیگر را با تخفیف 3 دلاری برای هر بشکه نسبت به شاخص نفت خام خاورمیانه در دبی خریداری خواهد کرد.

این منبع آگاه تصریح کرد که اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان واقع در شهر جام‌نگر هند نیز انتظار می‌رود تا دو محموله نفت خام کم سولفور را در ماه با تخفیف یک دلار در هر بشکه در مقایسه با قیمت دبی خریداری کند.

این شرکت چندملیتی مستقر در بمبئی موافقت کرده است که هزینه این واردات را با استفاده از روبل روسیه بپردازد. این منابع آگاه گفتند که بانک اچ‌دی‌اف‌سی HDFC هند و گازپروم بانک روسیه تراکنش‌های بانکی را تسهیل خواهند کرد.

هند، سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، از زمانی که کشورهای غربی تصمیم گرفتند در واکنش به تحریم‌های مرتبط با جنگ اوکراین، خرید نفت روسیه را کاهش دهند، به یکی از واردکنندگان اصلی نفت خام این کشور تبدیل شده است.

صادرکنندگان روسی پس از از دست دادن شرکای تجاری غربی، شروع به ارائه تخفیف های قابل توجه بر روی نفت خام برای جذب بازارهای جدید کردند.

از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، اتحادیه اروپا، گروه 7 و متحدانشان به منظور محدود کردن درآمدهای نفتی روسیه محدودیت‌های متعددی را علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این محدودیت‌ها شامل تحریم و اعمال سقف قیمت 60 دلاری برای هر بشکه نفت خام روسیه می‌شود. محدودیت‌های مشابهی برای صادرات فرآورده‌های نفتی وضع شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

روسیه پرداخت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.