وضعیت برق اوکراین این هفته وخیم‌تر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر کودریتسکی، مدیر عامل شرکت اوپراتور برق اوکراین یعنی اوکرنرگو Ukrenergo طی اظهاراتی هشدار داد که وضعیت انرژی این کشور طی هفته جاری میلادی وخیم‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد که کمبود برق جدی در روزهای آتی ایجاد خواهد شد و به همین دلیل جدول زمانی برای خاموشی‌ها دوباره اعلام خواهد شد.

این مقام اوکراینی تأکید کرد که کسری برق "در حجمی کاملاً جدی" باز خواهد گشت و با واردات برق از اروپا نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

مدیر عامل اوکرنرگو در ادامه گفت که دلیل کمبود برق تعمیر برنامه‌ریزی شده دو واحد نیروگاه هسته‌ای و همچنین مشکلات زیرساخت انرژی خواهد بود.

به گفته وی، این کمبود به افزایش مورد انتظار مصرف برق در پی افزایش دما و استفاده از تهویه مطبوع کمک خواهد کرد.

پیش از این، اوکرنرگو گزارش داده بود که روز دوشنبه، 3 ژوئن، محدودیت مصرف برق در عصر از ساعت 6:00 بعد از ظهر تا ساعت 12:00 شب در اوکراین اعمال خواهد شد.

شرکت انرژی اوکراینی دی‌تی‌ای‌کی DTEK نیز به نوبه خود، گزارش داد که در تاریخ 3 ژوئن برق یک روزه در مناطق مختلف کی‌یف قطع خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که مقدار برق عرضه شده برای پوشش 80 درصد نیازهای کی‌یف، 68 درصد نیازهای منطقه کی‌یف و 74 درصد نیازها در منطقه اودسا کافی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

وضعیت اوکراین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.