برنامه اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه‌های سنگین علیه روسیه

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تعرفه‌هایی به ارزش 42 میلیارد یورو (46 میلیارد دلار) برای واردات کالاهایی از روسیه است که تاکنون از رژیم تحریم‌های این اتحادیه در امان بوده‌اند.

اگرچه بیشتر تجارت اتحادیه اروپا با روسیه به دلیل مناقشه اوکراین متوقف شده اما برخی واردات یا به دلیل عدم وجود عرضه جایگزین یا به دلیل نگرانی در مورد اختلالات بازار جهانی، همچنان مجاز است.

روز پنجشنبه، وزرای تجارت اتحادیه اروپا از کمیسیون اروپا خواستند تا طرحی را برای وضع عوارض بر واردات مواد غذایی، سوخت هسته‌ای و دارو از روسیه تدوین کند.

والدیس دامبروسکیس، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که ابتکار استفاده گسترده‌تر از تعرفه ها توسط سوئد مطرح شده است.

وی گفت: از طرف کمیسیون اروپا، ما این موضوع را ارزیابی خواهیم کرد و به کشورهای عضو گزینه‌هایی برای پیشبرد (این طرح) ارائه خواهیم داد.

یوهان فورسل، وزیر بازرگانی سوئد، نیز در این باره گفت که کاهش درآمد روسیه مهم است، به طوری که "درآمد حاصل از این تعرفه‌ها برای کمک به اوکراین برای پیروزی در این جنگ هزینه شود."

وی خواستار "تعرفه‌های گسترده برای همه تجارت" با روسیه شد، اما پذیرفت که این موضوع "در برخی زمینه‌ها حساس است".

وزرای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه مقرراتی را برای افزایش تعرفه واردات غلات روسیه و بلاروس تصویب کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.