آمریکا: منتظر پاسخ رسمی حماس به پیشنهاد آتش‌بس هستیم/ قصد اعزام مربی نظامی به اوکراین نداریم

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز-چهارشنبه- گفت: مدیر سیا ر به دوحه می‌رود تا با قطری‌ها درباره آتش‌بس در غزه صحبت کند.

به گزارش ارز پرس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: ما منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس از طریق میانجی‌های قطری هستیم. ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دوحه سفر خواهد کرد تا در مورد این پیشنهاد با مقامات قطری در راس آن وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: پیشنهاد آتش‌بسی که اسرائیل پیشتر قبول کرد امروز نیز همچنان قبول دارد.

سالیوان با بیان اینکه واشنگتن توجهی به سر و صدای رسانه‌های مختلف درباره پاسخ احتمالی حماس به پیشنهاد نمی‌کند، افزود: واشنگتن تنها به پاسخ رسمی حماس که به میانجی‌ها منتقل خواهد شد، توجه دارد.

وی ادامه داد: واشنگتن شبانه روزی با میانجی‌های قطری در ارتباط است. امیدواریم حماس با پیشنهاد آتش‌بس به عنوان بهترین راه پایان جنگ و بازگشت اسیران اسرائیلی و افزایش کمک‌های انسانی به غزه موافقت کند.

سالیوان افزود: آنچه ما دوست داریم در آخر کار ببینیم یک استراتژی فراگیر و منسجم مرتبط با پایان عملیات نظامی در غزه است.

به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: به فشار بر اسرائیلی‌ها درخصوص استراتژی کامل و منسجم در زمینه پایان عملیات نظامی ادامه خواهیم داد.

به گزارش اسکای نیوز، سالیوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هیچ برنامه‌ای برای اعزام مربیان نظامی آمریکایی به اوکراین نداریم.

او همچنین تاکید کرد: آمریکا کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را ظرف هفته‌های آینده اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.