واشنگتن برای توافق غزه فشار می‌آورد و تل‌آویو تضمین می‌خواهد

رسانه‌های عبری زبان امروز-چهارشنه- نوشتند کابینه جنگ اشغالگران خواستار تضمین‌های آمریکایی برای ادامه جنگ خواهد شد تا در صورت آنچه «نقض توافقنامه تبادل اسیران از سوی حماس» خوانده شده از این بهانه برای ادامه جنگ استفاده کند.

به گزارش ارز پرس، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد که کابینه جنگ به اتفاق آرا تصمیم گرفت از ایالات متحده درخواست تضمین کند که به بهانه پایبند نبودن حماس به تکمیل مراحل توافق مبادله اسرا، جنگ در غزه را از سر بگیرد.

این مقام حکومت اشغالگران افزود: تصمیم اسرائیلی‌ها از احتمال دستیابی به توافق تبادل اسیران می‌کاهد.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد تصمیم کابینه جنگ بخشی از شروط اشغالگران برای انعقاد قرارداد تبادل جدید اسیران خواهد بود.

رسانه رسمی صهیونیست‌ها همچنین اشاره کرد که این تصمیم به دلیل ترس اشغالگران از تمدید مذاکرات توسط حماس در زمان توقف جنگ برای جلوگیری از تکمیل توافق از یک سو و ممانعت از آغاز مجدد جنگ از سوی دیگر گرفته شده است.

این رسانه افزود ترس رهبری رژیم صهیونیستی از این احتمال که ایالات متحده از ادامه جنگ حمایت نکند، باعث شد که این دولت درخواست تضمین کند که این موضوع امکان دستیابی به توافق تبادل اسیران را دور از دسترس می‌کند.

این در حالی است که منابع مصری سه شنبه گفتند هیئت امنیتی مصر با همتایات قطری و آمریکایی امروز در دوحه در تلاش برای احیای مذاکرات آتش‌بس جمع می‌شوند.

این منابع افزودند هیئت مصری تماس‌هایش را با تمام طرف‌های مربوطه برای پیشبرد روند مذاکرات به سمت دستیابی به آتش‌بس در غزه افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.