افشای همکاری نیروهای ویژه اوکراین با تروریست‌ها در سوریه علیه روسیه

یک روزنامه اوکراینی فاش کرد واحدهای نیروهای ویژه این کشور برای جنگیدن با نظامیان روسیه و نیروهای ارتش سوریه به این کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش ارز پرس، نیروهای ویژه اوکراین به سوریه اعزام شده‌اند و در آنجا در کنار تروریست‌ها در حال جنگیدن با ارتش سوریه و نظامیان روسیه مستقر در این کشور هستند.

روزنامه «کی‌یف پست» ضمن افشای این خبر، ویدیویی را که از طرف منابع داخل اداره اطلاعات اصلی اوکراین به دست آمده منتشر کرده است. در این ویدیو که تاریخ آن مارس ۲۰۲۴ اعلام شده، نیروهای ویژه اوکراینی در حال هدف گرفتن ایست بازرسی‌های نظامیان روسیه و نیروهای مقرهای دیگر، گشت پیاده و کاروان‌های تجهیزات نظامی در جنوب غرب سوریه دیده می‌شوند.

در قسمت‌ دیگری از ویدیو این نیروهای ویژه اوکراینی در حال شلیک آر.پی.جی، خمپاره‌ اندازهای دست‌ساز از مدل «تاراب» و مهمات دست‌ساز دیگر با کنترل از طریق امواج رادیویی و سیم ارسال فرمان دیده می‌شوند.

یک منبع وابسته به سازمان اطلاعات اوکراین که در این گزارش نامش فاش نشد به کی‌یف پست گفت: «نیروهای ویژه اوکراینی از ابتدای سال جاری میلادی از شورشیان سوری برای اجرای حملات متعدد به تاسیسات نظامی روس‌ها پشتیبانی داشته‌اند».

ویدیوی منتشر شده از پشتیبانی اوکراینی‌ها از ترویست‌ها در سوریه

روزنامه «بیزنس اینسایدر» با انعکاس این گزارش نوشت که از اداره اطلاعات اصلی اوکراین خواستار اظهار نظر درباره این گزارش شد اما پاسخی دریافت نکرد.

روسیه از سال ۲۰۱۵ در پی درخواست دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای حمایت از آن در برابر تروریست‌ها، دست به پشتیبانی نظامی از نظامیان این کشور زده است.

تا پیش از این گزارشی درباره حضور نظامی اوکراین در سوریه منتشر نشده بود.

«آلکساندر لیبمن» استاد سیاست روسیه و شرق اروپا در دانشگاه آزاد برلین گفت حضور این نیروهای اوکراینی در سوریه می‌تواند با توجه به اینکه ارتش این کشور اخیرا دچار کمبود شدید سرباز در عرصه جنگ در داخل شده، «بسیار تعجب آور»‌ باشد.

او به «بیزنس اینسایدر» اظهار کرد: «این که اوکراین سربازانی را به خارج از خود بفرستد واقعا عجیب است.»

این نخستین بار نیست که نشریه کی‌یف پست گزارشی درباره حضور و جنگیدن نیروهای ویژه اوکراینی در خارج از خاک این کشور منتشر می‌کند.

این نشریه ماه فوریه نیز ویدیوی دیگری را منتشر و گزارش کرد مربوط به بازجویی کردن این نیروهای ویژه از نیروهای وابسته به گروه نظامی خصوصی واگنر روسیه در سودان است اما تاریخی برای این ویدیو ذکر نکرد.

«سرگئی سوخانکین»، یک کارشناس بنیاد «جیمز تاون» به بیزنس اینسایدر در زمان انتشار آن گزارش گفت که این عملیات احتمالا در راستای «نوعی توافق تلویحی» بین متحدان غربی و کی‌یف به منظور جنگیدن با نیروهای شرکت‌های نظامی خصوصی روسیه در آفریقا در ازای پشتیبانی نظامی بیشتر از اوکراین در جنگ با روسیه در داخل خاکش است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.