شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی از آغاز جنگ غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها از دانش‌آموزان مدارس و مهد کودک‌ها هستند.

به گزارش ارز پرس، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار کودک از آغاز جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها از دانش‌آموزان مدارس و مهد کودک‌ها هستند. همچنین ۶۴ دانش‌آموز از کرانه باختری از جمله قدس به شهادت رسیدند.

براساس این بیانیه، رژیم اشغالگر مدارس و مهد کودک‌ها را تخریب کرده و غیرنظامیان را به شهادت رسانده و آنها را از خدمات پزشکی محروم می‌کند. از زمان آغاز جنگ غزه ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند. ۸۸ هزار دانشجو نیز از رفتن به دانشگاه‌هایشان محروم شده‌اند. بیشتر آنها نیز دچار اختلالات روانی شده‌اند و با شرایط پزشکی دشواری مواجه هستند.

این وزارتخانه از سازمان‌ها و مراکز سازمان ملل و مدافعان حقوق کودکان و حق آموزش خواست به نقض‌های مکرر و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه کودکان، دانش‌آموزان و کادر پزشکی و دانشگاهی در تمام استان‌ها پایان دهند و برای توقف تجاوز به غزه و همچنین کرانه باختری مداخله فوری کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به جنگ خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و این جنگ که از هفتم اکتبر آغاز شده است به شهادت ۳۶ هزار و ۴۷۹ نفر و مجروح شدن ۸۲ هزار و ۷۷۷ فلسطینی منجر شده است و همچنان هزاران تن از قربانیان زیر آوارها هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

شهادت فلسطینی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.