محکومیت یک شرکت پتروشیمی به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار

‌به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم به محکومیت یکی از شرکت‌های پتروشیمی به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار به نفع شرکت پتروشیمی ج با پیگیری این سازمان خبر داد.

شیرعالی گفت: به سبب بروز اختلاف در اجرای قرارداد بلند مدت فروش اتیلن بین شرکت پتروشیمی ج (به عنوان تأمین کننده) و یکی از شرکت‌های پتروشیمی (به عنوان مصرف‌کننده)، شرکت پتروشیمی ج در سال ۱۳۸۴ ادعای عدم وصول مطالبات ارزی خود به مبلغ ۸۷۲ میلیون دلار را بر اساس قرارداد منعقده، در هیأت داوری مطرح کرده بود.

وی ادامه داد: پس از طرح این موضوع، هیأت اول داوری در سال ۱۳۹۶ رأی به عدم صلاحیت رسیدگی به لحاظ دولتی بودن شرکت پتروشیمی ج صادر کرد؛ اما هیأت دوم داوری در تیرماه ۱۳۹۹ رأی به محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت مبلغ مذکور در وجه شرکت پتروشیمی جم را صادر و موضوع در همین حد باقی مانده بود.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: با انعکاس موضوع به سازمان بازرسی کل کشور، بررسی مطالبات و تعاملات فی‌مابین شرکت‌های مذکور در دستور کار قرار گرفت، نهایتاً با پیگیری رئیس سازمان بازرسی اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری از رئیس قوه قضائیه درخواست شد.

شیرعالی اظهار کرد: در ادامه با تجویز اعاده دادرسی و ارجاع پرونده به شعبه یکم دیوان عالی کشور، شعبه مربوطه طی دادنامه‌ای، رأی محکومیت شرکت پتروشیمی مصرف کننده به پرداخت ۸۷۲ میلیون دلار در وجه شرکت پتروشیمی ج را صادر کرد.

بر پایه این گزارش به دنبال صدور این رأی، شرکت پتروشیمی ج با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی مراتب تشکر خود را بابت پیگیری‌های جدی این نهاد نظارتی در احقاق حق جمع کثیری از بازنشستگان کشوری اعلام کرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.