امضای توافق خرید جنگنده‌های اف-۳۵ بین آمریکا و رژیم صهیونیستی

پنتاگون اعلام کرد، رژیم صهیونیستی توافقی را برای خرید ۲۵ فروند جنگنده اف-۳۵ به مبلغ سه میلیارد دلار با آمریکا امضا کرده است.

به گزارش ارز پرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسرائیل توافقی را با آمریکا به منظور سومین اسکادران جنگنده اف-۳۵ امضا کرده است.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است این خرید به ارزش سه میلیارد دلار است که هزینه آن با برنامه «بودجه مالی نظامی خارجی آمریکا» تامین می‌شود. این برنامه موسوم به اف‌ام‌اف (FMF) کمک‌های بلاعوض و وام‌هایی را به طرف‌های خارجی «دوست» برای تامین مالی خرید تسلیحات، تجهیزات دفاعی، خدمات و آموزش آمریکایی ارائه می‌کند.

تحویل این جنگنده‌ها به رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۸ آغاز می‌شود و هر سال سه تا پنج فروند از آنها به این رژیم تحویل داده خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین ادامه داد: «با تکمیل ارسال این جنگنده‌ها، نیروی هوایی اسرائیل یگان جنگنده‌های خود را به ۷۵ فروند از این جنگنده‌های رادارگریز پیشرفته گسترش خواهد داد.»

آوریل گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توافق ۲۶.۴ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی را که شامل ۱۴ میلیارد دلار کمک نظامی می‌شود، امضا کرد.

مخالفان جنگ غزه، کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را تلاشی برای طولانی کردن جنگ در این منطقه تحت‌محاصره می‌دانند.

رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه از زمان عملیات طوفان الاقصی در اکتبر گذشته میلادی و در حالی ادامه می‌دهد که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه خود خواستار آتش‌بس فوری در این منطقه شده است.

بر اساس اعلام مقام‌های محلی بهداشتی در فلسطین، بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۳ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

در این میان رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز به نسل‌کشی در غزه متهم شده و این دادگاه، از تل‌آویو خواسته تا عملیات را در رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه فورا متوقف کند. از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.