دادگاه عالی رژیم صهیونیستی احتمال تعطیلی زندان «سدی تیمان» را بررسی می‌کند

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز – چهارشنبه – برای اولین بار در مورد بسته شدن اردوگاه «سدی تیمان» جلسه برگزار می‌کند؛ زندان صحرایی که فلسطینیان در آنجا تحت شرایط آزار دهنده‌ای زندانی می‌شوند.

به گزارش ارز پرس، این جلسه در پاسخ به درخواست «انجمن حقوق مدنی در اسرائیل» و دیگر گروه‌های حقوق بشری برگزار می‌شود و این گروه‌ها در تلاشند تا با استناد بر گزارش سی‌ان‌ان دلیلی برای تعطیلی این زندان ارائه دهند.

براساس تحقیقات سی‌ان‌ان، افشاگران صهیونیستی، بازداشت‌شدگان سابق فلسطینی و هم‌چنین شاهدان عینی که از شرایط وحشتناک این زندان صحرایی از جمله استفاده از چشم‌بند و دست‌بند می‌گویند، اعتراضات بین‌المللی را برانگیخته است.

کاخ سفید، گزارش سی‌ان‌ان را «عمیقا نگران‌کننده» خوانده و اعلام کرده که از سوی مقامات صهیونیستی به دنبال پاسخ است. هم‌چنین، وزارت خارجه آلمان اقدامات گزارش شده را محکوم کرد و از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا برای انجام تحقیقات به این اردوگاه و سایر زندان‌ها دسترسی پیدا کند.

«آلیس جیل ادواردز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه شکنجه از رژیم صهیونیستی خواست تا درباره اتهامات شکنجه و بدرفتاری با فلسطینی‌های بازداشت شده تحقیق کند.

اردوگاه «سدی تیمان» یک پایگاه نظامی است که رژیم صهیونیستی آن را به بازداشتگاهی برای بازداشتی‌های غزه تبدیل کرده است. فلسطینی‌های بازداشتی تا زمان تعیین تکلیف در این بازداشتگاه نگهداری می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به گزارش سی‌ان‌ان که در دهم ماه مه منتشر شده، ادعا کرد: «ارتش نسبت به رفتار مناسب با زندانیان اطمینان حاصل می کند. هم‌چنین هر گونه ادعای سوء رفتار توسط سربازان ارتش اسرائیل مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و بازداشت‌شدگان بر اساس سطح خطر و وضعیت سلامتی دستبند زده می‌شوند.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.